
Zatvara se Muzej automobila Ferdinand Budicki
Valentino Valjak kaže kako ove godine sve ide prema svome kraju, ali da postoji šansa da se iz bivše tvornice čepova Pluto presele na novu lokaciju. Tvrdi kako je 2015. godine postojala alternativa, a riječ je bila o Tehnološkom parku na Velesajmu
Muzej automobila Ferdinand Budicki bit će zatvoren od 27. veljače, temeljem zaključka o ovrsi koju je nad istoimenim oltimer klubom donio Općinski građanski sud u Zagrebu. Ova odluka od 10. siječnja u ponedjeljak je došla je na ruke voditelju Muzeja Valentinu Valjku koji nam je odmah isti dan potvrdio da će doista do spomenutog datuma morati isprazniti salu te predati gradskim vlastima prostor nekadašnje tvornice čepova Pluto u Ulici Ljudevita Posavskog 48.
Podsjetio je kako se ova problematika vuče godinama te je naglasio kako građani ne znaju da su entuzijasti okupljeni oko Oldtimer kluba Ferdinand Budicki uredili prostor Muzeja vlastitim novcem i trudom, a da im se ugovoru sa Zagrebačkim holdingom od 18. prosinca 2012. godine ne priznaju materijalne investicije u taj isti prostor.
Pritom je nadodao kako u isto vrijeme dolaze i računi, a sve je sve specifično zbog poprilične kvadrature prostora koji se prostire na 1600 četvornih metara, zbog čega su za održavanje od Grada u posljednje četiri godine dobivali mjesečne račune od 20.000 kuna, samo za hladni pogon.
Kaže ida niti u jednom mediju nikada nije objavljeno da je 5. srpnja 2013. godine, na dan otvorenja Muzeja, njegov dug iznosio 120.000 kuna. Saznajemo kako je današnje stanje manjak od 400.000 kuna te da je to glavni razlog zašto je pokrenuta ovrha i stečaj.
“Za EU fondove treba imati čiste papire, ali i podršku institucija”
Pritom se Valjak nervozno pita: »Kolikim udrugama nije blokiran račun, a bave se tko zna čime, dok se mi bavimo povijesti Grada, ali i povijesti automobilizma u Zagrebu?«
Zanimalo nas je i zašto sam Muzej nikada nije nikada aplicirao za fondove Europske unije. Valjak nam tumači kako za to treba »imati čiste papire, ali i podršku nekih institucija«. Dotakli smo se i nadolazeće Noći muzeja. Voditelj tvrdi kako su sada u interesantnoj poziciji iz različitih kuteva, ali da je najzanimljivija pozicija ta što se ove godine navršava 120 godina hrvatske automobilističke povijesti.
»Želimo preko naših posjetitelja odaslati poruku da ne žele zatvaranje svojih kulturno-društvenih projekata«, kaže Valjak i dodaje kako ove godine sve ide prema svome kraju te da postoji šansa da se iz bivše tvornice čepova Pluto presele na novu lokaciju. Tvrdi kako je 2015. godine postojala alternativa, a riječ je bila o Tehnološkom parku na Zagrebačkom velesajmu.
Spomenimo kako će se u utorak, 16. siječnja, komunalno redarstvo započeti s uklanjanjem muzejskih reklama i grafita, čak i bez prisutnosti stranke. Valjak nam je, međutim najavio kako ih »uklanjanje reklama nas neće omesti da opet budu najposjećeniji u Noći muzeja«. No hoće li sve ostati kao prije više će se znati sutra, kao i za Noć muzeja, manifestacije koja se održava 26. siječnja.
Matej Knežević