“Zagrebačke promenade” će smanjiti prometne gužve i povezati Zagreb

“Zagrebačke promenade” će smanjiti prometne gužve i povezati Zagreb

“Napravili bismo i nešto što se zove gradska autocesta, a to bi bila Ljubljanska, Zagrebačka i Slavonska avenija bez semafora”, najavio je Mostov kandidat za gradonačelnika Zagreba, Zvomimir Troskot

Ivana Vranješ

Mostov kandidat za gradonačelnika Zagreba Zvonimir Troskot predstavio je u srijedu pored potoka Črnomerec “Zagrebačke promenade”, projekt uređenja šetnica i biciklističke infrastrukture uz zagrebačke potoke. Radi se o mreži zelenih rekreacijskih oaza uz zagrebačke potoke koji su prirodno bogatstvo Zagreba.

Zagrebačke promenade značile bi vraćanje potoka građanima, veću povezanost mnogih dijelova grada, smanjenje prometnih gužvi, snažno povećanje biciklističkih trasa i prostora za rekreaciju općenito.

Troskot je naglasio kako europske metropole jako puno ulažu u razvoj zelenih javnih površina, šetnica i biciklističkih staza te je krajnje vrijeme je da se u Zagrebu napravi jedna rekreacijska zona gdje će se građani moći opustiti i relaksirati. Dodao je kako bi se uređenim Zagrebačkim promenadama ljudi mogli kretati nesmetano od Jaruna do Podsuseda, Stenjevca, Trešnjevke, Črnomerca…

„Kao što bismo radili Zagrebačke promenade i spajali sjever sa jugom Zagreba, napravili bismo i biciklističke staze na relaciji istok-zapad i tako dobili jedan premreženi sustav biciklističke infrastrukture i na taj način potaknuli ljude da se što više bave sportom i rekreacijom te uz to smanjili i prometne gužve“, izjavio je Troskot.

Naglasio je kako potok Črnomerec spaja tri ZET-ova okretišta, okretište Črnomerec, a 3 kilometra dalje uz potok se nalazi okretište Ljubljanica i onda sljedeća 2 kilometra, uz potok Vrapčak i Savu dolazi se do okretišta na Savskom mostu.

Prekinuti nesuradnju Grada i HŽ-a

„Cilj je ovo cijelo područje povezati revitaliziranim potocima”, kaže Troskot. Naveo je i kako se blizu okretišta Črnomerec nalazi zapuštena željeznička postaja Kustošija koju će strateški uključiti u projekt Zagrebačkih promenada.

„Napravit ćemo intermodalni putnički terminal koji bi spajao okretište tramvaja na Črnomercu sa željezničkom postajom Kustošija, a to bismo sve povezali sa Zagrebačkim promenadama“, pojasnio je.

Predstavio je i prometna rješenja bez kojih, kako je rekao, obnova Zagreba neće biti moguća.

„Povećali bismo frekvenciju samih putničkih vlakova da idu svakih 15 minuta i to od 5 ujutro do 1 sat ujutro sljedećeg dana. Povezali bismo željeznička stajališta s okretištima. Napravili bismo i nešto što se zove gradska autocesta, a to bi bila Ljubljanska, Zagrebačka i Slavonska avenija bez semafora, a takvo jedno rješenje iziskuje denivelacije”, rekao je Troskot.

Najavio je da će kad postane gradonačelnik jedna od strategija biti suradnja Grada sa željezničkim poduzećima.

„Ta nesuradnja koju smo godinama gledali je dovela do ovako starih pruga i do toga da građani nemaju poticaja koristiti željeznički promet“, zaključio je Troskot.