Za svako dijete osmijeh!

Za svako dijete osmijeh!

Zajedničko izdanje Hrvatske pošte i UNICEF-a povodom 75. obljetnice njegova djelovanja

O danas je u optjecaju nova prigodna poštanska marka „Za svako dijete osmijeh“ nastala u suradnji s UNICEF-om u povodu obilježavanja 75. obljetnice njegova djelovanja. Motiv na marki je djevojčica s posebnim potrebama u igri sa psom. Autorica marke je Katarina Lončar, dizajnerica iz Zagreba, a autorica likovnog predloška za marku je Ivana Viljevac, učenica 7. razreda Centra za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju iz Virovitice.

Ivana je sa svojim crtežom, koji se nalazi na predlošku marke, pobijedila na nagradnom natječaju koji je Hrvatska pošta organizirala početkom travnja ove godine. U nagradnom natječaju sudjelovale su 174 osnovne škole s 916 učeničkih radova.

Nominalna vrijednost marke je 3,30 kuna, a tiskana je u nakladi od 50 000 primjeraka.

O UNICEF-u

UNICEF – Fond Ujedinjenih naroda za djecu, posebna agencija kojoj je dobrobit djece svijeta najvažnija zadaća – utemeljen je 11. prosinca 1946. Nakon završetka 2. svjetskog rata građani su teško živjeli, a milijunima djece trebala je pomoć kako bi preživjela. U godinama nakon rata UNICEF je svaki dan hranio šest milijuna gladnih dječjih usta. Među njima je bila i Audrey Hepburn, poslije UNICEF-ova ambasadorica dobre volje, ali i brojna djeca u našim krajevima.

Ključna uloga u razvoju modernog mljekarstva u Hrvatskoj

Malo je poznato da je UNICEF imao ključnu ulogu u razvoju modernog mljekarstva u Hrvatskoj. Sagrađene su mljekare u Zagrebu, Rijeci i Splitu, a mlijeko se besplatno dijelilo u školama. Ono je brojnoj djeci bilo jedini obrok u danu. Mnogi se i danas sjećaju dvopeka, žutog sira, gorkoga ribljeg ulja, ali i prve čokolade! Sve je to bilo u UNICEF-ovim paketima pomoći.

Usto, mnogo se ulagalo u osuvremenjivanje obrazovanja i zdravstvene skrbi. UNICEF je, u suradnji sa Svjetskom zdravstvenom organizacijom, pomogao da malarija nestane iz naših krajeva. Pribavio je i stotine automobila i bicikala kako bi zdravstveni djelatnici mogli doći do svakog djeteta i obitelji.

Kako je smrtnost djece tada bila visoka, pokrenut je program Majka i dijete. Ulagalo se u izobrazbu zdravstvenog osoblja, a otvoreno je 36 dispanzera za majke i djecu, laboratoriji, školske ambulante te 101 savjetovalište za žene i djecu. Zahvaljujući UNICEF-u, otvoren je i Centar za majke i djecu, danas Klinika za dječje bolesti u Klaićevoj ulici u Zagrebu.

Ratne i poslijeratne godine

Ratne 1991. UNICEF je otvorio svoj Ured za krizne situacije kao prva međunarodna organizacija u Hrvatskoj, i to i prije službenog priznanja Hrvatske. Djeci i njihovim obiteljima trebala je hitna pomoć pribavljanjem lijekova, higijenskih i drugih potrepština te je pružana psihosocijalna potpora i pomoć prognanicima i izbjeglicama. Nakon Domovinskog rata UNICEF je aktivno educirao djecu u školama o zaštiti od mina i drugih eksplozivnih sredstava koja su ostala nakon rata.

U 21. stoljeću u fokusu UNICEF-a u Hrvatskoj druge su teme – rodilišta prijatelji djece, obrazovanje o dječjim pravima, potpora udomiteljima, obiteljima djece s teškoćama u razvoju, roditeljima u prvim godinama života djece, mladima i mnoge druge.

 Među najdojmljivijim akcijama bile su Stop nasilju među djecom, Svako dijete treba obitelj, Prve tri su najvažnije te Pretvorimo teškoće u mogućnosti! Akcije i kampanje pokretane su radi toga da se potrebe djeteta stave na prvo mjesto u društvu.

Uz nove izazove, UNICEF nije zanemario svoju prvotnu zadaću – hitnu humanitarnu pomoć u kriznim situacijama, kao što su poplave, izbjeglički val, pandemija i potres.

Danas UNICEF radi u 192 zemlje i zahvaljujući svojim donatorima diljem svijeta, može osigurati pomoć u bilo kojem kutku našeg planeta. Kada je osnovan 1946., nitko nije vjerovao da će 75 godina poslije svijet i dalje trebati UNICEF. No i sada, u 21. stoljeću, milijuni djece trebaju pomoć UNICEF-a. Zadaća UNICEF-a u Hrvatskoj jest osigurati da djeca, posebice ona iz najranjivijih skupina, dobiju potrebnu pomoć kako bi ispunila sve svoje potencijale. UNICEF je njihov glas. (ZG-magazin)

Dijeli
KOMENTARI

Odgovori

You have to agree to the comment policy.