Vozna karta koja vrijedi za više prijevoznika

Vozna karta koja vrijedi za više prijevoznika

Kao prednosti za putnike Babić je istaknuo uvođenje velikog broja prijevoznih linija, jedinstvenu prijevoznu kartu te bolju kvalitetu življenja. Istaknuo je da bi IPP doprinio i očuvanju okoliša i uštedi energije, ali i smanjenju buke.

U zagrebačkoj Gradskoj skupštini održala se danas tematska sjednica o integriranom prijevozu putnika Grada Zagreba, Zagrebačke županije i Krapinsko-zagorske županije. Ovu su sjednicu zajednički organizirali Odbor za komunalno gospodarstvo Gradske skupštine Grada Zagreba, Odbor za promet Županijske skupštine Zagrebačke županije i Odbor za promet i veze Županijske skupštine Krapinsko-zagorske županije.

„Svi smo svjesni činjenice da je ovaj projekt od velike važnosti za građane, ali i za dvije županije i Grad Zagreb“, istaknuo je na početku sjednice Mile Grubišić predsjednik Odbora za promet Zagrebačke županije. S njime se složio i Jasmin Krizmanić predsjednik Odbora za promet i veze Županijske skupštine Krapinsko-zagorske županije. On je istaknuo da stanovnici Krapinsko-zagorske županije realizacijom ovog projekta postaju konkurentni na tržištu rada, buudući da im je do sada cijena prijevoza bila jedna od većih prepreka prilikom zapošljavanja u Zagrebu. „Ovaj je projekt star 8 godina. Žao mi je da Grad Zagreb aktivnije ne sudjeluje u ovom projektu. To bi značilo da možemo zadužiti određene ljude kako bi se projekt čim prije realizirao“, istaknuo je Krizmanić.

Veliki broj linija, bolja kvaliteta življenja

Marijo Župan, Jasmin Krizmanić i Mile Grubišić

Marijo Župan, Jasmin Krizmanić i Mile Grubišić

Projekt integriranog prijavoza putnika predstavio je Nenad Babić, pročelnik Upravnog odjela za promet i komunalnu infrastrukturu. On je naglasio je kako je integrirani prijevoz putnika (IPP) model organizacije putnika koji se temelji na zajedničkoj tarifi prijevoznika u linijskom putničkom prijevozu na širem području, na kojem djeuje više prijevozničkih oblika i prijevozničkih tvrtki. Kako je istaknuo Babić najvažnija stvar za korisnike IPP-a, a to su putnici, je da bi oni u ovom modelu prijevoza koristili samo jednu prijevoznu kartu tijekom putovanja te kako to do sada nije bio slučaj.

„Tako bi IPP kao novi sustav javnog prijevoza putnika uključivao sva vozila javnog prijevoza i vlakove, autobuse i tramvaje, a specifičnost ovog sustava bio bi veliki broj zajedničkih stajališta na kojima je lako moguće brzo presjedanje putnika“, naglasio je Babić.

Kao prednosti za putnike Babić je istaknuo uvođenje velikog broja prijevoznih linija, jedinstvenu prijevoznu kartu te bolju kvalitetu življenja. Istaknuo je da bi IPP doprinio i očuvanju okoliša i uštedi energije, ali i smanjenju buke. „Jedna od prednosti je i sigurniji javni prijevoz. Prema istraživanju željeznica u Hrvatskoj je 24 puta sigurnija od automobila, a autobusi su u Hrvatskoj oko 10 puta sigurniji od automobila“, iznio je podatke Babić.

Važno je donošenje novog zakona

Damir Tomljenović, zamjenik župana Zagrebačke županije je naglasio kako Zagrebačka županija ima dnevnu migraciju od oko 100 000 ljudi i da bi realizacija integriranog prijevoza putnika puno značila za Županiju i njezino stanovništvo. „No, Zagreb bi ovim također bio na dobitku. Riješio bi prometne kolapse, a projekt bi imao pozitivne efekte na ekonomske, ekološke i financijske dijelove“, zaključio je Tomljenović.

Kako je dosta sudionika u raspravi prozvalo Grad Zagreb zbog nedovoljnog angažmana po pitanju realizacije integriranog prijevoza putnika, u raspravu se uključila i Mirka Jozić, pročelnica Gradskog ureda za gospodarstvo, rad i poduzeništvo. Ona je istaknula kako je potvrđeno da je projekt dobar za sve tri županije te da je Zagreb dao puno podršku ovom projektu. „Potrebno je da pronađemo stručne ljude, koji će se ovim baviti cijeli svoj radni dan. Ako se to dobro postavi, onda se time možemo dalje baviti, a ti bi ljudi nama podnosili izvješće u kojoj je fazi projekt“, predložila je Jozić.

Kao dva važna preduvjeta na putu realizacije IPP-a, Babić je istaknuo donošenje novog Zakona o integriranom prijevozu putnika, ali i čim skoriju registraciju nedavno osnovanog trgovačkog društva Integrirani promet zagrebačkog područja d.o.o.

(V.Vukoje)