Vozači traže veće plaće: U protivnom će štrajkati na prvi dan škole

Vozači traže veće plaće: U protivnom će štrajkati na prvi dan škole

Ne udovolji li se sindikalnim zahtjevima, 9. rujna će biti obustavljen javni prijevoz u svim većim gradovima

Udruga sindikata vozača i prometnih radnika i Sindikat prometa i veza Hrvatske u utorak su održali sastanak s ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem, koji nije rezultirao konkretnim dogovorom.

Sindikati zahtijevaju povećanje plaća, granski kolektivni ugovor te status vozača kao službene osobe. Ne udovolji li se njihovim zahtjevima oni će prvog dana škole, 9. rujna održati štrajk kojem će se pridružiti javnolinijski prijevoznici u svim većim gradovima te javni gradski prijevoz, poput Zagrebačkog električnog tramvaja.

„U jednom dijelu zadovoljni smo onim što smo dogovorili. Ministar Butković će nas podržati i pomoći da vozači dobiju status službene osobe. Što se tiče štrajka, to ćemo još dogovoriti. Vidjet ćemo kako će teći razgovori između poslodavca i Ministarstva. Mora se uključiti i Ministarstvo financija, čak i predsjednik Vlade jer kad su sredstva u pitanju, onda to nije lako riješiti“, rekao je novinarima Stjepan Lisičak, predsjednik Sindikata prometa i veza Hrvatske.

Predsjednik Udruge sindikata vozača i prometnih radnika Anto Jelić je ocijenio da je razgovor s ministrom bio “konstruktivan”.

„Nama to ništa ne znači, značit će nam rezultati sastanka koji će već u četvrtak održati predstavnik kojeg smo izabrali u Ministarstvu. Rezultat sastanka će odlučiti hoćemo li povući odluku. Ona stoji i 9. rujna je štrajk, ne bude li vidljivih pomaka. Ovo je sve na bazi priča, razgovora, dogovora da se uđe u srž problematike“, istaknuo je Jelić. Dodao je da ima pozitivnih pomaka, da postoji i ministrova volja, ali se očekuju konkretni rezultati.

Jelić se osvrnuo i na položaj vozača. „Plaće i u ZET-u nisu rasle punih 10 godina, oduzimala su se samo prava radnika. Što se tiče uvjeta rada u tramvajskom prijevozu, ona su malo bolja, tramvaji su klimatizirani, dok ima starijih autobusa bez klimatizacije što predstavlja problem i putnicima i vozačima koji rade osam sati dnevno, a radi se i prekovremeno. Naime, dosta vozača odlazi u inozemstvo, gdje su veće plaće. Vozači su na radu izloženi i fizičkim ozljedama od nekih putnika i moramo zaštiti naše ljude statusom službene osobe”, rekao je za ZG-magazin Jelić.

Ivana Vranješ