Vozači, magla, kišobrani i kapuljače u tvrdoj kohabitaciji

Vozači, magla, kišobrani i kapuljače u tvrdoj kohabitaciji

(Zbog kišobrana i kapuljača pješaci sporije reagiraju, smanjen im je vidokrug i slabije čuju zvukove u prometu / Foto: Milan Ratkajec)

Ono čime se političari groze – tvrda kohabitacija – ovih je dana u punoj primjeni na gotovo svim hrvatskim cestama. Zbog magle, kiše, ponegdje i snijega, na prometnicama je izuzetno veliki broj kišobrana i kapuljača, a građani pod njima dobili su još najmanje dva ograničavajuća faktora: smanjeni su im vidokrug i čujnost.

Na to vozači moraju računati, jer ih obvezuje i Zakon o sigurnosti prometa na cestama. Bez obzira kolika je gustoća magle pred njima, kako su velike kapi kiše, je li veća ili manja vidljivost, njihova je obveza uvijek ista: moraju paziti na druge sudionike prometa i brzinu vozila prilagoditi svim vremenskim uvjetima.

Na dvadesetak metara od automobila, dobro osvijetljena zgrada u magli samo se razaznaje u konturama (Foto: M. Ratkajec)

Kohabitacija (suživot) može se u prometu nazvati tvrdom ili mekom, ali suradnja uključuje sve koji su u prometu, pa pretpostavlja da će vozači voziti s prednjim svjetlima čiji intenzitet zbog starosti žaruljica nije na izdisaju, da su sve ispravne, da su svjetlosni snopovi podešeni. U uočavanju prepreka na cestama pomoći će i maglenke, koje po istraživanjima (proveo Autoklub Maksimir) koristi samo 10 % vozača, iako su ugrađene na automobilima, a neki od vozača čak niti ne znaju da ih imaju.

Od pješaka se očekuje da u lošim vremenskim uvjetima i uvjetima slabe vidljivosti nose svjetlu odjeću. (M. R.)

Komentiraj

*