
Vitold Košir: Kritika me predstavlja kao “plemenitog divljaka”
Razgovarao: Miroslav Pelikan
Vitold Košir, zagrebački kipar, u srijedu 4. 9. otvara izložbu »INVERZIJA« u Galeriji Bačva, u Domu Hrvatskog društva likovnih umjetnika. Akademski kipar, akademski muzičar, vatreni sokolar i nadahnuti rock glazbenik predstavlja se sa 40 novih djela.
Kako vas kritika predstavlja?
– Vitold Košir (1966) afirmirani zagrebački – kipar, grafičar klasični i rock-glazbenik, lovac, sokolar… – plemeniti je divljak, koji kiparenjem teži iskonskom izrazu koji preobražava u (post)modernizirani skulpturalni art beton brut – u uvodu predgovora kaže kustos izložbe Željko Marcijuš. Eto tako me kritika vidi, doživljava.
Koji je ključ za razumijevanje vašeg najnovijeg opusa?
Kontrapunkt izražajnih mogućnosti betona i željeza, materijala našeg urbanog pejzaža, gradi izložbu. Beton, u prvoj fazi žitak i podložan brzom radu – gotovo »action« kiparstvu – nakon skrućivanja postaje vrsta kamena koji podliježe tradicionalnim kiparskim tehnikama klesanja. Željezo uokviruje betonske strukture u strogoj formi i pravilnom ritmu.
Osobitost ove izložbe?
Vanjski prsten zgrade Džamije tvore bijeli blistavi stupovi. Prozori na unutarnjem prstenu crni su i svijetlo upijaju umjesto da ga propuštaju. I tu dijametralnost iskoristio sam i stvorio dva niza skulptura čiji je odnos čisti kontrapunkt.
Zanimljiv je i nastanak ideje ove izložbe.
Ideja izložbe proizlazi iz same zgrade Džamije. Namjera mi je napraviti inverziju kružne arhitektonske strukture. Već i sama galerija oblikom zrcali trg i zgradu. Visoki cilindrični prostor nudi jedinstvenu situaciju – galerija ima samo jedan i to kružni zid. Koncept postava veliki je izazov.