Više od 25 tisuća hrvatskih građana se uključilo u kampanju “Ovaj put glasam”

Više od 25 tisuća hrvatskih građana se uključilo u kampanju “Ovaj put glasam”

“Više od polovice maturanata smatra da će njihov glas utjecati na rezultate izbora, a više od polovice se izjasnilo da će izaći na europske izbore“, istaknula je Vesna Fabijančić-Križanić

Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj u četvrtak je u zagrebačkoj Kući Europe predstavio rezultate kampanje „Ovaj put glasam“ kojom se želi mobilizirati građane, posebno mlade ljude da izađu na europske izbore 26 svibnja. Tom prilikom potpisan je i Memorandum s Hrvatskim ferijalnim i hostelskim savezom (HFHS) koji je postao službeni partner kampanje.

Voditeljica Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj Violeta Simeonova Staničić istaknula je da se kampanji koja je počela prije nekoliko mjeseci pridružilo više od 25 tisuća hrvatskih građana. Dodala je da taj broj Hrvatsku stavlja u vrh europskih zemalja.

U kampanju su se uključili mladi ljudi na različite načine i kroz različite aktivnosti, kao što je organiziranje informativnih radionica, pub-kvizova na temu Europske unije. Također su se u kampanju uključile i mnoge poznate osobe primjerice Toni Milun, Iva Šulentić, Gordan Kožulj, Marijana Mikulić, Stipe Pletikosa.

Violeta Simeonova Staničić je spomenula da se na europskoj razini u kampanju uključilo više od 230 tisuća građana, a potpisano je više od 50 Memoranduma s paneuropskim organizacijama. Najavila je da će Ured Europskog parlamenta 10. svibnja u Zagrebu organizirati veliko okupljanje mladih s kojima surađuje kroz kampanju i kroz projekt škola ambasadora EP-a. Očekuje se nekoliko stotina sudionika koji će se kroz cjelodnevne aktivnosti i prigodni program baviti tematikom Europske unije.

Na europske izbore osvrnula se potpredsjednica Državnog izbornog povjerenstva (DIP) Vesna Fabijančić-Križanić.

„Zaprimili smo 33 liste – 31 političke stranke i dvije liste grupe birača. Na sjednici DIP-a objavili smo zbirne liste i s tom objavom što se nalazi i na našim mrežnim stranicama započela je izborna promidžba koja će trajati dulje nego za drugu vrstu izbora, gotovo mjesec i pol dana”, rekla je Fabijančić- Križanić.

Spomenula je i kampanju DIP-a „I moj glas je bitan“. „S obzirom da je u nadležnosti DIP-a da informira i upoznaje javnost s izbornim procesima, ocijenili smo da bi bilo dobro da izbore i što oni znače približimo mladim biračima, pa smo u studenom i prosincu prošle godine te siječnju ove godine proveli edukaciju u srednjim školama, prvenstveno među maturantima koji će na dan europskih izbora biti punoljetni i prvi put ostvariti svoje biračko pravo. Na području cijele Hrvatske u edukaciji je sudjelovalo više od 1300 učenika. Nakon provedene edukacije popunjavali su anketu. Vrlo smo zadovoljni pozitivnim efektima. Naime, više od polovice maturanata smatra da će njihov glas utjecati na rezultate izbora, a više od polovice se izjasnilo da će izaći na europske izbore“, istaknula je Vesna Fabijančić-Križanić.

Predstavljanju rezultata kampanje „Ovaj put glasam“ nazočili su brojni mladi, među kojima su bile studentice sociologije i komunikologije na Hrvatskim studijima Antonela Bukovac i Paula Pajić.

„Naravno da ću izaći na europske izbore. Vidimo kakva je situacija u zemlji i o ovim izborima ovisi naša budućnost. Kao veliki problem istaknula bih nezaposlenost, osobito mladih ljudi, kao i to što mladi odlaze u inozemstvo. Europski izbori mogu nam pomoći da utječemo na promjene u društvu“, rekla je Antonela Bukovac.

Od europskih izbora promjene na bolje u Hrvatskoj očekuje i studentica Paula Pajić.

„Očekujem promjene što se tiče nezaposlenosti, ali i da se fokusira na mlade u smislu edukacije, uvođenja više praksi na fakultetima. Na izbore ću izaći, jer jedino tako ćemo nešto i promijeniti“, izjavila je Pajić za ZG-magazin.

Ivana Vranješ