Venom F5 u borbi za osvajanje titule najbržeg serijskog automobila

Venom F5 u borbi za osvajanje titule najbržeg serijskog automobila

Dorada „venoma GT“, baziranog na Lotusovom modelu „exige“ ne podrazumijeva samo izvlačenje još više snage iz ionako moćnog 7-litrenog V8 motora s dva turbo punjača, premda se očekuje da će ovaj više bolid nego automobil imati oko 1400 KS

Bitka za titulu najbržeg automobila serijske proizvodnje traje već jedno vrijeme između Bugattijevog „veyrona“ i „venoma GT“ Johna Hennesseya. Ako je za vjerovati Guinessovoj knjizi rekorda, na tronu je još uvijek Bugattijeva jurilica. Ovaj „kralj brzine“ postigao je krajnju brzinu od 267,8 milja na sat (gotovo 430 km/h!). No „venom“ je još ove godine postavio neslužbeni rekord na uzletištu NASA-inog Kennedy Space Centera.

Tunerska kompanija sa sjedištem u Teksasu otkrila je svoje planove za dorađeni „venom“ koji će ponijeti ime „F5“, automobil sposoban za 290 milja na sat (467 km/h). Ukratko, kako bi rekao John Hennessey – „s Teksašanima nema zafrkancije“.

Dorada „venoma GT“, baziranog na Lotusovom modelu „exige“ ne podrazumijeva samo izvlačenje još više snage iz ionako moćnog 7-litrenog V8 motora s dva turbo punjača, premda se očekuje da će ovaj više bolid nego automobil imati oko 1400 KS, nakon što ga se opremi još većim turbinama i dorađenim sustavom ubrizgavanja. Modificirana karoserija od karbonskih vlakana imat će još bolju aerodinamiku, dok će sila aerodinamičkog potiska (engl. downforce) biti dovoljna da ukloni opasnost od toga da se „venom“ pretvori u borbeni zrakoplov bez krila. Masa vozila ostat će otprilike ista kao i kod GT-a (1244 kg).

venom_F5_straga

Hennessey međutim kaže da novom „venomu F5“ neće biti Lotusovih komponenti. Oni koji smatraju da novi model nema opako ime kao prethnodnik „venom“ (otrov), prevarili su se. Kako je objasnio za Yahoo Autos, Hennessy je automobilu dao jednostavan naziv koji simbolizira snagu i brzinu, navodeći kako se prema Fujita ljestvici snage tornada, najsnažniji tornado označava s brojem 5. Odatle i F5.

Ovaj je Teksašanin do sada prodao 16 GT-a,od kojih jedan frontmenu Aerosmitha Stevenu Tyleru, a proizvodnja će se zaustaviti na 29. primjerku. Novi F5 će svjetlo dana ugledati iduće godine, a prve će isporuke kupcima krenuti krajem 2016. Plan je da se izradi „najmanje“ 30 ovakvih raketa na četiri kotača, kako bi automobil zadovoljio kriterij „serijske proizvodnje“ prema Guinessu i tu je Hennessey pomalo u sivoj zoni.

Za aktualni „venom“ još se primaju narudžbe. Cijena? Oko 1,2 milijuna dolara. Hoće li F5 koštati još više? Hoće. A koliko više, to tek treba vidjeti. No kupac koji ionako mora imati suludo veliko financijsko zaleđe da bi si mogao priuštiti ovakvo vozilo za taj novac dobiva upravo suludu brzinu koju taj auto postiže. Ostaje dvojba hoće li F5 biti uistinu toliko brz koliko najavljuje Hennessey ili je tek riječ o pustim željama. Teksašanin međutim odlučno najavljuje da će F5 postizati brzinu od 466 km/h ili čak i nešto više. (Izvor: Yahoo Autos)