
Udruga SVE za NJU pozdravila otvaranje pozivnog centra za onkološke pacijente
“Nadam se da će koordinatori u bolnicama iznaći dovoljno termina da se zbrinu dodatni pacijenti te da će se uvažiti kriterij hitnosti”, rekla je za ZG-magazin voditeljica Centra za psihološku pomoć SVE za NJU, psihologinja Ljiljana Vukota
Ivana Vranješ
Ministarstvo zdravstva je 13. studenoga otvorilo je pozivni centar za onkološke bolesnike, ali i ostale pacijente koji su imali zakazani termin za zdravstvenu uslugu ili bolničko liječenje u KB-u Dubrava. Tijekom trajanja COVID-19 epidemije pacijentima će se pružati informacije vezano za njihovo daljnje liječenje u bolničkim zdravstvenim ustanovama.
Pozivni centar je poveznica pacijenata s koordinatorima u bolničkim zdravstvenim ustanovama i HZZO-u koji su zaduženi za osiguranje potrebne zdravstvene zaštite, a broj pozivnog centra za onkološke bolesnike i ostale pacijente KB-a Dubrava je 01 4607 699.
Udruga SVE za NJU pozdravlja otvaranje pozivnog centra za onkološke bolesnike. „Ako bude dobro funkcionirala komunikacija između pozivnog centra i koordinatora u bolnicama i HZZO-u to bi mogao biti spas za onkološke bolesnike koji na primjer čekaju operaciju. Nadam se da će koordinatori u bolnicama iznaći dovoljno termina da se zbrinu dodatni pacijenti te da će se uvažiti kriterij hitnosti”, rekla je za ZG-magazin voditeljica Centra za psihološku pomoć SVE za NJU, psihologinja Ljiljana Vukota.
Naglasila je da će pozivni centar biti od pomoći i drugim pacijentima koji imaju teškoća u pravovremenoj dijagnostičkoj obradi i liječenju raka te je dodala će udruga SVE za NJU pratiti tempo rješavanja problema. „Nadam se da više neće biti zastoja u isporuci lijekova i da se što se toga tiče možemo odahnuti. No i dalje je zabrinjavajući pad novodijagnosticiranih oboljelih od raka i pad odaziva na preglede u sklopu nacionalnih programa za rano otkrivanje raka debelog crijeva i dojke”, istaknula je Vukota. Apelirala je na žene i muškarce da ne propuštaju probirne preglede zato što se osjećaju dobro ili se boje zaraze koronavirusom. Upozorila je da dio njih imaju rak, ali to ne znaju jer je bolest u ranoj fazi ili nema simptome ili ih bolesnici pripisuju drugim, manje ozbiljnim bolestima.
„Moramo prihvatiti činjenicu da je dostupnost zdravstvenih usluga otežana, ali svakodnevno vidimo primjere strpljivih pacijenata i požrtvovnih medicinskih djelatnika. Ima teškoća i bit će ih i nadalje, ali moramo ih rješavati najbrže što možemo. Pratimo situaciju, znamo koliko se i liječnici trude pronaći termine za pacijente. Predbilježbe za preglede i bolničko liječenje idu uobičajenom procedurom, a bude li neočekivanih teškoća onkološki bolesnici se mogu javiti u pozivni centar”, izjavila je Vukota.
Naglasila je da se onkološke bolesnice mogu javiti Centru za psihološku pomoć SVE za NJU budu li trebale podršku i pomoć.
„Svakodnevno se susrećemo s teškoćama koje bolesnice i članovi obitelji osjećaju, ne samo zbog raka, nego i zbog cijele situacije u kojoj živimo, a koju mnogi dosta teško podnose. Naredne mjesece živjet ćemo slično, pod maskama, na fizičkoj distanci i sa značajno smanjenom količinom socijalne interakcije u živo. Digitalne tehnologije djelomično mogu smanjiti socijalnu izolaciju, no bojim se misliti kakve bi to moglo imati reperkusije na mentalno zdravlje”, kazala je Vukota.
Stoga je apelirala na sve da razgovaraju, dijele emocije, pružaju podršku jedni drugima te djeluju smirujuće i podržavajuće. Poručila je da se u Centru za psihološku pomoć SVE za NJU se već deset godina bave pružanjem psihološke podrške onkološkim bolesnicama te žene lako mogu doći do kontakata.
„Na psihološku pomoć treba gledati kao na suportivnu terapiju koja je integralni dio liječenja“, zaključila je Vukota.