Toyota najavljuje “vodikovu eru”

Toyota najavljuje “vodikovu eru”

Vodeći čovjek industrije električnih automobila i osnivač Tesla Motorsa Elon Musk nazvao je ideju vodikovih ćelija „izuzetno glupom“ jer je vodik teško pretvoriti u gorivo te pohranjivati. Smatra da ima puno boljih i efikasnijih izvora čiste energije

Po mišljenju mnogih Toyota je prošlog tjedna napravila svojevrsnu prekretnicu u autoindustriji predstavivši ekološki prihvatljiv, a cijenom pristupačan automobil budućnosti FCV (Fuel Cell Sedan) Mirai čije punjenje traje manje od pet minuta, a doseg mu je oko 480 kilometara. Uz to, dolazi s tri godine besplatnog plina.

Mirai (što znači “budućnost” na japanskom) bit će jedan od prvih automobila za masovno tržište koji pretvara vodikov plin u električnu energiju, ostavljajući vodenu paru kao jedini ispušni nusproizvod, sa samo oko tri minute potrebne za potpunu napunjenost.

Kako piše Washington Post vodeći čovjek industrije električnih automobila i osnivač Tesla Motorsa Elon Musk nazvao je ideju vodikovih ćelija „izuzetno glupom“ jer je vodik teško pretvoriti u gorivo te pohranjivati. Smatra da ima puno boljih i efikasnijih izvora čiste energije.

„Vodikove ćelije nevjerojatno su glup izbor izvora energije, one ni u kojem slučaju ne mogu pobijediti baterije za današnje električne automobile i to će postati jasno u sljedećih nekoliko godina“, izjavio je Musk prošlog mjeseca.

U Toyoti nisu zadovoljni s takvim agresivnim stavom. Njihov potpredsjednik Bob Carter kritizirao je Muskovu usredotočenost samo na električne baterije.

Vodikova era

Ovaj sukob podijelio je pristalice automobila s nultom emisijom štetnih plinova. Ako nigdje drugdje, ovakav razvoj događaja podržava se u Kaliforniji, državi s nekoliko vodikovih crpki i Toyotinom Japanu čiji premijer Shinzo Abe najavljuje „vodikovu eru“.

Mirai je apsolutna suprotnost onome što postoji na svjetskom tržišnu malih zelenih automobila. Desetak će ga radnika ručno izrađivati isporučujući samo tri primjerka u jednom danu. Tijekom ove godine bit će završeno oko 700 automobila za SAD, Japan i Europu.

Toyota planira prodavati Mirai za 45.000 dolara u SAD-u, a prodaja kreće u Japanu od sljedećeg mjeseca. Napominju da pun spremnik vodika ima dovoljno energije za napajanje prosječnog američkog kućanstva tjedan dana.

Izazov je gradnja infrastrukture

Ipak, automobili s vodikovim ćelijama imat će svoje izazove. Ako se žele prodavati u SAD-u potrebna je infrastruktura za punjenje. Iako se radi o ekološkom automobilu, vodik potječe iz prirodnog plina koji ima svoj utjecaj na okoliš. Toyota ipak nastavlja braniti vodik jer, kako kažu, vozačima omogućava daleko brže punjenje i uštedu vremena te veći doseg od tipičnih baterijskih napajanja električnih automobila.

Toyota nije jedini proizvođač koji koristi pogon na vodik – »hyundai tucson« već je dostupan u Kaliforniji, a Hondine stanice za gorivo počinju s gradnjom iduće godine.

Japan se pokazao kao društvo koje bolje prihvaća vodik kao izvor energije, a daje i poticaje za kupce Miraija kojeg će koristiti premijer i državne agencije.

Iako je proizvodnja krenula u prosincu, službena prodaja kreće u utorak, a zbog problema kojih su imali u proteklih nekoliko godina taj dan predstavlja novi početak za Toyotu.

(zg-magazin)