
Torinska zvijer ponovno živi!
Zvijer do prosinca prošle godine nije bila upaljena još od 1913. godine, a tek prošli mjesec »fiat« je izvezen na probnu vožnju nakon restauracije. Testiranje je održano na kultnoj stazi Goodwood Hillclimb
U današnjim vremenima nevjerojatno brzih i snažnih superautomobila krajnja brzina od 217,3 km/h više se ne doživljava osobitom. No u 1911. godini kada je postignuta, ona je djelovala kao brzina svjetlosti. U to vrijeme bilo je jako malo automobila koji mogu postići toliku brzinu, a »fiat S76« bio je jedan od njih.
Proizvedena su samo dva ovakva metalna čudovišta, od koji je samo jedno preživjelo. Nakon mukotrpnog 10-godišnjeg procesa restauracije koju je proveo njegov vlasnik, Britanac Duncan Pittaway, jedini S76 je ponovno u voznom stanju i to nakon više od 100 godina kada je žario i palio.

Zvijer do prosinca prošle godine nije bila upaljena još od 1913. godine, a tek prošli mjesec »fiat« je izvezen na probnu vožnju nakon restauracije. Testiranje je održano na kultnoj stazi Goodwood Hillclimb, a vlasniku je na suvozačkom mjestu društvo pravio vlasnik imanja grof Charles Gordon-Lennox, osnivač automobilističkih manifestacija Goodwood Festival of Speed i Goodwood Revival.
Od dva S76 automobila koje je Fiat napravio 1911. godine, jedan je rastavljen nakon Prvog svjetskog rata, a drugi je našao svog kupca i završio u dalekoj Australiji. Pittaway doprema šasiju u Veliku Britaniju 2003. godine te ju na spektakularan način sjedinjuje s preživjelim 28,5-litrenim četverocilindarskim motorom iz drugog, rastavljenog primjerka.
Zbog njegova pothvata »Torinska zvijer« ponovno grmi i bljuje svoju vatru sa svojih 300 »konja«, a svi koji su željni čuti taj moćni zvuk moći će u njemu uživati posjete li Festival brzine koji će se u lipnju održati u Engleskoj.
Iz priloženog video isječka čitatelj će lako zaključiti zašto je 28,5-litreni »fiat« zaradio nadimak »Torinska zvijer« i zbog čega je grof poželio imati čepove za uši.
(B. J.)