Telefonske linije za psihološku pomoć osobama u samoizolaciji ili karanteni

Telefonske linije za psihološku pomoć osobama u samoizolaciji ili karanteni

Povodom aktualne epidemiološke situacije izazvane koronavirusom, stručnjaci Službe za mentalno zdravlje i prevenciju ovisnosti Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“ otvorili su osam telefonskih linija za psihološku pomoć osobama koje se nalaze u samoizolaciji ili karanteni.

Razgovori sa stručnjacima mogući su svakodnevno od 8.00 do 20.00 sati na sljedećim telefonskim brojevima: 01 2991 356, 01 4696 276, 01 4696 107, 01 4696 297, 01 6468 334, 01 6468 335, 01 6468 337 i 01 6468 338.

Telefonski brojevi su namijenjeni svim osobama koje osjećaju potrebu za psihološkom pomoći u novonastaloj kriznoj situaciji vezanoj za koronavirus. Stručne savjete o tome kako se nositi sa ovom situacijom te kako smanjiti razinu tjeskobe svakodnevno će pružati psiholozi, psihoterapeuti i psihijatri Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“.

Stručnjaci napominju da je usred zdravstvene krize osim upravljanja fizičkim zdravljem jednako važno upravljanje psihološkom i psihosocijalnom dobrobiti. “Važno je da ostanemo racionalni i da strah ne upravlja nama, nego da mi upravljamo strahom, time ćete najviše pomoći sebi i drugima da što prije izađemo iz ove situacije. Važno je znati da nismo sami u ovom teškom trenutku – cijeli svijet je u borbi protiv suzbijanja epidemije”, naglašava Mirjana Orban, voditeljica Službe za mentalno zdravlje i prevenciju ovisnosti NZZJZ „Dr. Andrija Štampar“.

Više savjeta možete pronaći na mrežnoj stranici NZZJZ „Dr. Andrija Štampar“.

Preporuke za osobe u izolaciji: 

1. Ostanite povezani i održavajte svoje društvene mreže, možete ostati povezani putem e-pošte, društvenih medija, video konferencije i telefona. Pokušajte što više zadržati svoju osobnu svakodnevnu rutinu uključujući redovite vježbe, čišćenje, svakodnevne poslove, pjevanje, čitanje… 

2. Bavite se aktivnostima u kojima uživate i osjećate se opušteno. Redovito vježbajte, održavajte redovnu rutinu spavanja i jedite zdravu hranu. Razmišljajte racionalno!

3. Pratite ažurirane informacije i praktične smjernice u određeno vrijeme tijekom dana, jednom ili dvaput, od strane službenih institucija, izbjegavajte slušanje ili praćenje glasina koje vam stvaraju nelagodu.

(ZG-m)

';return t.replace("ID",e)+a}function lazyLoadYoutubeIframe(){var e=document.createElement("iframe"),t="ID?autoplay=1";t+=0===this.dataset.query.length?'':'&'+this.dataset.query;e.setAttribute("src",t.replace("ID",this.dataset.src)),e.setAttribute("frameborder","0"),e.setAttribute("allowfullscreen","1"),e.setAttribute("allow", "accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture"),this.parentNode.replaceChild(e,this)}document.addEventListener("DOMContentLoaded",function(){var e,t,a=document.getElementsByClassName("rll-youtube-player");for(t=0;t