
Stojak: Loše poslovanje ZET-a moglo bi dovesti do ukidanja pojedinih linija
Gradski zastupnik je ustvrdio kako se godinama nije izgradio niti metar nove tramvajske pruge. Podsjetio je i na “pompozno” najavljivan projekt gradnje tramvajske pruge od Kvatrića do Kosnice od kojeg, kako kaže, neće biti ništa
Gradski zastupnik HNS-a Tomislav Stojak je u srijedu na konferenciji za novinare u Staroj gradskoj vijećnici upozorio na velike gubitke u ZET-u i loše izvršenje gradskog proračuna u ovoj godini, što će biti jedna od ključnih točaka dnevnog reda sjednice zagrebačke Gradske skupštine, koja će se održati 30 listopada.
„Kada uspijete u samo šest mjeseci ove godine doći do gubitka od gotovo 54 milijuna kuna, kao što je to slučaj sa ZET-om – ili ste veličanstveno nesposobni ili vas nije briga, a vjerojatno vas nije briga, jer znate da će vaša dugovanja koja prouzročite svojim radom u konačnici pokriti Zagrepčani iz svojih novčanika“, istaknuo je Stojak. Dodao je kako je to situacija u gradu koja treba sve zabrinjavati, a treba se i postaviti pitanje tko zapravo upravlja ZET-om.
Stojak je podsjetio da ZET-om od 1. siječnja ove godine upravlja Grad Zagreb, ali i dalje postoji uprava, menadžment. Međutim, prema Stojakovim riječima, stječe se dojam da uprava uopće ne donosi odluke, već netko drugi tko je i kriv za loše poslovanje ZET-a.
„Treba nas to sve brinuti, jer se radi o našem javnom prijevozniku, o našim tramvajima i autobusima i ako se ovakvo poslovanje ZET-a nastavi do kraja godine a svi pokazatelji govore tome u prilog, onda će dubioza biti puno veća. Može se dogoditi ukidanje pojedinih linija može se dogoditi da neće biti toliko stajališta u gradu te se može dogoditi da umirovljenici i ljudi koji koriste ZET-ov prijevoz za odlazak na posao neće imati uslugu koju plaćaju“, rekao je Stojak. Naglasio je kako zajedno s drugim gradskim zastupnicima godinama upozorava na loše, pa i kritično upravljanje Zagrebom i njegovim resursima.
Što se tiče ZET-a, Stojak je upozorio da su se smanjili prihodi od prodaje karata, što zabrinjava i vodstvo ZET-a, s obzirom da se radi nekad i o osnovnim prihodima javnog gradskog prijevoznika.
„Tramvajske pruge se ne obnavljaju, odnosno ne grade se niti metri novih pruga. Čak i pompozno najavljivan projekt gradnje tramvajske pruge od Kvatrića do Kosnice izmjenom proračuna s 29 milijuna kuna smanjuje se na niti 500 tisuća kuna. Ponovno je jasno da se niti jedan takozvani strateški projekt kojeg je gradonačelnik Bandić najavio tijekom posljednjih godina neće ostvariti“, istaknuo je Stojak.
Izrazio je uvjerenje da u Zagrebu postoje ljudi koji razmišljaju o budućnosti grada, o njegovom boljem razvoju.

„U samom ZET-u postoje dugogodišnji izuzetno vrijedni djelatnici, ljudi koji znaju svoj posao, a koje nitko ništa ne pita. Rade u nehumanim uvjetima, primaju male plaće s obzirom na intenzitet posla koji se od njih očekuje. Nadam se da će uprave koje upravljaju našim gradskim poduzećima, ne poduzećima Milana Bandića, nego gradskim poduzećima, u budućnosti imati neke puno sposobnije i kvalitetnije ljude“, rekao je Stojak.
Što se tiče ZET-a, smatra kako će doći do promjene njegovog rada, da će se početi koristiti alternativni izvori financiranja za obnovu tramvajskih pruga, autobusa, tramvaja, a ne da će se samo kao izvor financiranja za sanaciju cijele tramvajske mreže u Zagrebu koristiti samo gradski proračun.
„U velikom iznosu može se koristiti i EU novac. Nažalost, to stoji godinama. Jedan od preduvjeta za to je da imate strategiju razvoja javnog prijevoza i da imate studije koje govore kako to treba izgledati. No takvi strateški dokumenti nisu prioritet Gradske uprave i bojim se da ćemo imati većih problema, ne samo u ZET-u, nego i ostalim gradskim tvrtkama, tvrtkama u Zagrebačkom holdingu. Bojim se i da će tramvaji koji voze brzinom 14 kilometara na sat kao i prije 130 godina kad su ih vukli konji pasti na još manje brzine i nećemo biti zadovoljni uslugom“, istaknuo je Stojak.
Ivana Vranješ