
Scotch: Povijest selotejpa
(Foto: 3M)
Dvadesetih godina prošlog stoljeća američki su automobili bili dvobojni. Ne bi li stvorili ovaj efekt, proizvođači karoserija su koristili su novine prilikom bojanja. Međutim, skidanje novina ponekad je skidalo boju i upropaštavalo njihov rad. Godine 1925. Dick Crew, laboratorijski asistent u tvrtki 3M u Minnesoti, razvio je prozirnu, svestranu ljepljivu traku koja će riješiti njihove probleme. Stvorena je celulozna ljepljiva traka.
Kako bi se olakšalo postavljanje i uklanjanje ljepljive trake, 3M je proizvođačima karoserija dostavio relativno široku traku s ljepilom na rubovima. Radnici su smatrali da 3M štedi na ljepilu, a smatrajući to neznatnom uštedom, nazvali su ga “selotejp”, jer su Škoti bili na glasu kao škrti.

Scotch je sada registrirani zaštitni znak poznat diljem svijeta, a riječ je od tada prešla u uobičajeni jezik. Prvi put je prodan 1930. godine, a dispenzer za selotejp s mehanizmom za trganje, koji je također izumio zaposlenik 3M-a, John A. Borden, prvi je put prodan 1932. godine.
Više od 85 godina, od svog izuma, selotejp se i dalje koristi: proziran, u boji, obostran… Može ga se naći u domovima, uredima i školama diljem svijeta. Ako treba ikakav dokaz: godišnje se proizvede oko 8.850.000 km trake, što je 220 puta više od opsega svijeta!
Pripremo. B. Jagačić
Više na: https://www.scotchbrand.com/3M/en_US/scotch-brand/about/