Sanacija Vinogradske i Nazorove donijela nove stupiće i podeblje “ležeće policajce”

Sanacija Vinogradske i Nazorove donijela nove stupiće i podeblje “ležeće policajce”

Kao da u Zagrebu postoji fetiš na prometne stupiće i »ležeće policajce« jer se u ovom trenu ne možemo sjetiti niti jednog grada s toliko prometnih barikada i prepreka

Obnovljena Vinogradska cesta puštena je u promet u subotu, 10. kolovoza. Riječ je o dionici od križanja s Ilicom do Andrijevićeve ulice.

»Do 20. kolovoza, kada se velik broj građana vraća s godišnjih odmora, moramo izaći s velikih prometnica i križanja i nastavljamo radove u rubnim dijelovima grada«, rekao je tom prigodom zagrebački gradonačelnik Milan Bandić te istaknuo kako radovi gotovo uvijek završe prije planiranog roka te da će tako biti i dalje…

U dužini od 300 metara radovi su obuhvatili frezanje asfalta, podizanje komunalnih instalacija, zamjenu starih škrinjica i poklopaca te ponovno asfaltiranje kolnika, nakon čega je postavljena nova horizontalna signalizacija.

Na nogostupu u drugom dijelu Vinogradske nema prostora za nesmetano parkiranje vozila pa možemo konstatirati da su stupići tamo opravdani

Pred početak radova se najavljivalo kako će se ondje izmijeniti regulacije prometa ne bi li se osigurala bolja protočnost pješačkog i automobilskog prometa. Nama su pak u oči upali jedino novi stupići kojima je oduzeto šest parkirališnih mjesta na samom početku Vinogradske iako se u blizini nalazi Klinička bolnica Sestre milosrdnice te se ondje svakog jutra traži parkirališno mjesto više. Radi se o istočnom nogostupu, gdje je i pored parkiranih automobila ostajala dostatna širina za nesmetani prolazak invalidskih kolica.

Uz to, i osobe s invaliditetom upravljaju automobilima pa je pravo pitanje koliko im se s ovakvom regulacijom išlo na ruku. Kao da u Zagrebu postoji fetiš na prometne stupiće i »ležeće policajce« jer se u ovom trenu ne možemo sjetiti niti jednog grada s toliko prometnih barikada i prepreka.

Postavljanje jednog metalnog stupića prema našim informacijama košta 827,50 kn, tako da je na ovoj dionici samo na njih potrošeno cca 15.000 kuna (15 stupića x 827,50 kn = 14.859 kn)

O problemu parkiranja i to u blizini spomenute bolnice smo već pisali: https://zg-magazin.com.hr/kao-da-ih-vec-nema-dovoljno-niknuli-novi-stupici-u-blizini-bolnice-u-vinogradskoj/, a ukazali smo i kako se u Zagrebu rješava višak vozila koja se silom prilika zateknu u blizini bolnica: https://zg-magazin.com.hr/pauci-kruze-oko-bolnica-dok-neke-lokacije-zaobilaze/. I to je ta famozna, upravo smiješna »regulacija« prometa »po zagrebački«.

Istina je da ima nesmotrenih vozača koji krše propise iako bi realno mogli otpješačiti do bolnice, ali ima i onih koji se stvarno otežano kreću i prisiljeni do lječilišta dolaziti automobilima. Uostalom, nitko u bolnice ne dolazi »turistički«.

Nazorova u punom sjaju

Zaljubljenosti gradskih vlasti i prometne struke u »ležeće policajce« svjedoči primjer nedavno obnovljene Nazorove ulice, gdje su ti »uspornici« napravljeni onako odoka, valjda u kakvom su zamahu i snazi tog trenutka bili radnici, pa koliko su zahvatili asfalta lopatom… OK, više ne postoji JUS, ali valjda postoje nekakvi normativi i gabariti kako se ti uspornici izvode. Ili ipak ne?

Osim toga što neki od njih stvarno strše, ispada da kad se automobilom izađe iz strogog centra i siđe s glavnih prometnih arterija preostaje vožnja po hupserima koji su postavljeni i gdje treba i ne treba, a čime se oštećuju automobili i povećavaju emisije štetnih plinova zbog mnogih (nepotrebnih) kočenja i ponovnog kretanja, odnosno ubrzavanja. Nerijetko će se nedaleko od tih hupsera pronaći i dijelovi ovjesa, nedavno smo na Ulici Mlinovi našli odbojnik amortizera, a na Mlinarskoj cesti plastiku s natpisom proizvođača automobila koja inače stoji kao pokrov glave motora. Ovakvi prizori su svakodnevica onima koji se po zagrebačkim brdskim cestama voze biciklom.

Nameće se pitanje jesu li rađena kakva mjerenja kad se ovo postavljalo!?

I tom maltretiranju vozača, koji plaćaju sve te parkinge, kazne, registracije, poreze i osiguranja, od kojih toliki žive – kao da nema kraja.

Uz sve to, nije nam jasno zašto se novim izmjenama Generalnog urbanističkog plana želi omogućiti gradnja novih podzemnih garaža, kad automobili toliko smetaju, a navodno se pokušava i smanjiti promet u centru Zagreba. Ili je u pitanju nova zarada kako na gradnji objekata, tako i na novim, preskupim parkirališnim kartama?

B. Jagačić

Komentiraj

*