Samovozeći trkaći automobil Roborace – pogled ispod haube

Samovozeći trkaći automobil Roborace – pogled ispod haube

Ako ste pomislili da se auto utrke vrte oko vozača trkaćih automobila, tek ste djelomično u pravu. Naime, u listopadu 2016. godine započinje nova sezona FIA-inih utrka električnih formula (Formula-E), a u sklopu tog natjecanja odvijat će se još jedno koje je još više futurističko, utrka trkaćih robota.

Na tom će natjecanju nastupiti i trkaći automobil Romorace (formula robot) kojega je dizajnirao Daniel Simon koji je poznat po svojem radu na filmovima „Tron: Legacy“ i „Oblivion“.

Romorace je javnosti predstavljen početkom travnja ove godine. Simon je na razvoju auta blisko surađivao s trkaćim inženjerima i stručnjacima za aerodinamiku, kako bi se opasnom  izgledu ovoga vozila pridružila brzina, visoka upravljivost i fleksibilnost.

Bez vozača za volanom, Roboracer auti ovisni su o podacima koje primaju iz brojnih senzora i kamera. Takozvani Lidar senzori su postavljeni na prednji branik, prednje bokove i stražnji branik, a tu su i radarske jedinice smještne na prednjoj strani auta. Kamere su postavljene na prednjem odbojniku kao i u središnjem “tornju” odakle je otvoren protok informacija do središnjice to jest „mozga“ vozila.

Mozak je Nvidia Drive PX 2, koji je zadužen za obradu „sirovih“ podataka iz senzora i to brzinom munje. Sustav se rashlađuje pomoću crpaljke koja se nalazi na „nosu“ automobila kako bi se sa sigurnošću prevenirala nesreća koja bi mogla oštetiti auto.

Nvidia Drive PX 2 je superračunalo veličine kutije za školsku užinu, ima sučelje za povezivanje s do 12 kamera, radarom, lidarom, GPS-om, ultrazvučnim i drugim senzorima za navigaciju i mapiranje, te koristiti GPU-e koji pomaže autima u učenju svijeta oko sebe sustavom “dubokog učenja”, što znači da bi roboti svakom novom utrkom trebali biti sve bolji i bolji vozači.

Baterija je drugo mjesto koje mora imati osigurano dobro i kvalitetno hlađenje. Jedini element koji se vidno ističe u ovako dizajniranom samovozećem autu je „toranj“. Razlog tomu je njegova funkcija. Toranj je pokretljiv, okreće se za 360 stupnjeva i svojim kamera bilježi sve u svojoj okolini.

Inače, kada započne sezona utrka, u njima će se natjecati 10 timova, svaki s po dva vozila. Svi automobili će biti potpuno isti, a timovi će ih opremiti vlastitim računalnim algoritmima i tehnologijama umjetne inteligencije.

Pripremila: Melita Funda