Reindustrijalizacija nam je hitno potrebna

Reindustrijalizacija nam je hitno potrebna

Premda je industrijska proizvodnja sada već velikim dijelom automatizirana, ona još uvijek ima najviše potencijala za novo zapošljavanje. Prema podacima Europske komisije, na svakih 100 novih radnih mjesta u industriji, otvara još 60 do čak 200 dodatnih radnih mjesta u ekonomiji ukupno (kod dobavljača i u tvrtkama kooperantima).  

Zagreb je gospodarska lokomotiva Hrvatske i ako je stanje loše u Zagrebu, loše je u cijeloj zemlji, ali i obratno

U Tribini grada Zagreba, u srijedu 12. lipnja, u sklopu Dana otvorenih vrata udruga koje organizira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske, građanima su se zajednički predstavile četiri udruge. Predstavile su se Udruga „ZG“, Udruga Korekta, Udruga prijatelja sisačko-moslavačke regije i Udruga Atom.

Ovdje u cijelosti prenosimo govor predsjednika Udruge „ZG“ – za promicanje proizvodnih djelatnosti, turizma i samozapošljavanja, Borisa Jagačića.

boris

Boris Jagačić

Naša udruga osnovana je u ožujku 2012. godine i njezina je glavna djelatnost promicanje proizvodnih djelatnosti, turizma i samozapošljavanja. Svoje djelovanje Udruga prvenstveno planira na području grada Zagreba i Zagrebačke županije, ali u suradnji s drugim neprofitnim organizacijama rado ćemo izaći iz ovih okvira u cilju provedbe nekog kvalitetnog projekta.  

Zašto ova udruga i zašto proizvodnja?

Na 11. lipnja, odnosno jučer, na Hrvatskom zavodu za zapošljavanje bilo je prijavljeno 325.889 nezaposlenih građana, a objavljeno svega 5837 natječaja za slobodna radna mjesta. Drugim riječima, nezaposlen je bio otprilike svaki peti radno sposobni Hrvat, i to u vrijeme kad je sezonsko zapošljavanje već uzelo punog maha!

A nezaposlenost nije samo materijalni, već i ozbiljan socijalni problem. Ona dovodi do pada samopouzdanja, gubitka osjećaja svrhovitosti kod pojedinaca, alkoholizma, depresije te izolacije nezaposlenih osoba od ostalog društva. 

Kao mala udruga svjesni smo da ne možemo značajnije utjecati na ove negativne pojave, ali nastojat ćemo dati barem skromni doprinos u promjeni ovakve situacije, konstantno ukazujući na potrebu stvaranja preduvjeta za zapošljavanjem reindustrijalizacijom Zagreba, ali i ostalih dijelova Hrvatske.

Premda je industrijska proizvodnja sada već velikim dijelom automatizirana, ona još uvijek ima najviše potencijala za novo zapošljavanje. Naime, podaci Europske komisije od prošle godine govore da “industrijske aktivnosti imaju snažan učinak na proizvodnju i zapošljavanje i u ostalim sektorima” jer se na svakih 100 novih radnih mjesta u industriji, otvara još 60 do čak 200 dodatnih radnih mjesta u ekonomiji ukupno (kod dobavljača i u tvrtkama kooperantima).  

Zagreb je još ne tako davno bio razvijen industrijski grad u kojem su pogoni vrvjeli od živosti. Uzmimo za primjer našu Ilicu koja je nekoć bila svojevrsni izlog domaće industrije i obrtništva, a u kojoj su danas mnogi lokali oblijepljeni plakatima i zatvoreni, dok je Burza postala jednim od glavnih okupljališta Zagrepčana. Sve to potvrđuje da nam je hitno potrebno oživljavanje industrije i to ćemo ustrajno ponavljati kao papige, makar i pod cijenu da nas optuže da smo (strašno) dosadni.

Zagreb je gospodarska lokomotiva Hrvatske i ako je stanje loše u Zagrebu, loše je u cijeloj zemlji, ali i obratno. Stoga nam svima mora biti u cilju i interesu da svaka regija u državi napreduje i gospodarski se razvija, bez dobro nam znanog „hrvatskog jala“.

Udruga „ZG“ ukazuje i na samozapošljavanje kao opciju rješavanja nečije dugotrajne nezaposlenosti. Zainteresiranima pružamo informacije o mogućnostima samozapošljavanja i državnim potporama koje u tu svrhu mogu iskoristiti. Samozapošljavanje nije i ne može biti odgovor na ogromnu nezaposlenost, no ono je jedan od načina da se ona barem minimalno smanji. Građanima s dobrom poduzetničkom idejom, a bez početnog kapitala otvara mogućnost za pokretanje vlastitog biznisa.

Iako je turizam pretežito sezonski orijentirana djelatnost, riječ je o važnom izvoru prihoda te ga je potrebno stalno razvijati, osobito lokalni turizam jer Hrvatska pored morskog bisera Jadrana ima još mnogobrojne turistički zanimljive lokacije, koje tek čekaju da budu istražene.

Kako bismo promovirali nove turističke lokacije i potpomognuli lokalne obrtnike, proizvođače i ugostitelje, na našem portalu ZG-magazin, redovito objavljujemo vijesti s područja turizma iz Zagreba i regije. U tom smislu uspostavili smo suradnju s turističkim zajednicama grada Zagreba i Zagrebačke županije.

Upravo spomenuti internetski portal ZG-magazin, naš je najveći dosadašnji projekt. Portal za poslovne ideje – Kreativni biznis proglasio ga je kreativnim medijem, a njegov potencijal je prepoznao i gradonačelnik Milan Bandić, koji nas je podržao u samim počecima, pokazavši otvorenu spremnost na suradnju s našim medijem.

Stalo nam je do afirmacije lokalnog i očuvanja tradicionalnog obrtništva te razvoja poduzetništva i turizma, pa je dosta članaka napisano na neku od tih tema, a mnogu se pronaći i tekstovi koji obrađuju društvene, gospodarske, znanstvene i druge teme. Objavili smo veći broj intervjua s uglednim i relevantnim osobama iz pojedinih područja.

Imamo i rubriku „Ljudi i mišljenja“ u kojoj nam se javljaju građani i stručnjaci iznoseći svoja osobna razmišljanja i stavove oko različitih pitanja.  

Okupljene stoga pozivam da nas posjete na nekoj od dvije web adrese, uvjeren sam da će i za sebe pronaći nešto interesantno.“

Komentari su zatvoreni