
Radom od kuće poduzetnice su povezale poslovni angažman s obiteljskim obvezama
(Sanela Dropulić, direktorica Cenrta Poduzetnica / Foto: Božidar Babić)
„Biti sam svoj ‘gazda‘ u ovim izazovnim vremenima, kada nemaš državni proračun da ti puni džepove, a ni EU subvencije koje će ti biti prva financijska pomoć, za mnoge je značilo ‘ključ u bravu‘”, istaknula je Dropulić
Ivana Vranješ
COVID-19 pandemija promijenila je dosadašnji način života, ali i rada. Za mnoge zaposlenike vlastiti je dom postao novo radno okruženje te su se preko noći morali prilagoditi na drugačiju organizaciju poslovanja. Među onima koji trenutno svoje poslovanje obavljaju online i rade od kuće su poduzetnici i poduzetnice.
U razgovoru za ZG-magazin direktorica Centra poduzetnica (nekadašnji Ženski poduzetnički centar) Sanela Dropulić osvrnula se na rad žena poduzetnica od kuće i njihov položaj u vrijeme pandemije. Naglasila je da je poduzetništvo specifično po svojoj velikoj odlici, a to je prilagodljivost te je ustvrdila da prilagodljivost uvjetima rada i uvjetima na tržištu znači u velikoj mjeri poslovni opstanak.
„U tom smislu rad od kuće je nešto što je gotovo srednje ime poduzetništva, jer veliki dio poduzetnica je i krenulo upravo tako – radeći od kuće. Nerijetko s djecom oko nogu, uz kuhanje ručka i javljanje klijentima na telefon, obavljanje online sastanaka s mislima o vešu koji se suši na dvorištu, a pada kiša i treba ga pokupiti… Mislim da je poduzetnicama čak korona u tom smislu i pomogla, jer je smanjila obujam offline aktivnosti, a olakšala da mogu učinkovito povezati svoj poduzetnički angažman s obiteljskim obvezama”, kazala je Dropulić.
Poduzetništvo u krizi
Govoreći o utjecaju virusa COVID-19 na poslovanje poduzetnica Dropulić je istaknula kako pandemija u životnom smislu nije nimalo drugačije utjecala na poduzetnice nego na ostale profesije. Dodala je da je pandemija znatno više utjecala na poslovni angažman poduzetnica s obzirom da je poduzetništvo u vrijeme krize uvijek prvo na udaru.
„Biti sam svoj ‘gazda‘ u ovim izazovnim vremenima, kada nemaš državni proračun da ti puni džepove, a ni EU subvencije koje će ti biti prva financijska pomoć, za mnoge je značilo ‘ključ u bravu‘”, istaknula je Dropulić. Upozorila je da je određen broj članica Centra poduzetnica morao svoje poslovne aktivnosti zbog koronavirusa staviti u mirovanje, pa i ugasiti dok je kod drugih pad poslovnih aktivnosti čak veći od 80 %. Spomenula je da to dovoljno govori koliko je teško zdravstvenom COVID-19 krizom pogođen gospodarski poduzetnički sektor i poslovni angažman poduzetnica.
„U poslovnom angažmanu 80 % naših članica oslonjeno je na pružanje uslužnih djelatnosti, od onih u turističkom sektoru, do beauty usluga, pa do edukacijskih i sličnih. Svi znamo kako je ove godine prošao turizam, koliko su dugo kozmetički ili frizerski saloni bili zatvoreni, znamo koliko hrvatski građani ne ulažu u sebe i svoju edukaciju kad su krizna vremena…”, izjavila je Dropulić.
Poduzetnice – važni pokretač gospodarstva
Naglasila je da svaka kriza u osnovi svoje grčke riječi nosi i značenje-prilika, a trenutna situacija nije prilika za očajavanje, malodušnost, pesimizam, nego je nova prilika za preispitivanje svojih granica mogućnosti, održavanje pozitivnog duha i stalne aktivnosti.
“‘Učahurenost‘ i poslovno mirovanje je također nazadovanje. Dakle, samo pozitivnim i proaktivnim pristupom izlazimo iz krize. Jedna turska poslovica kaže – kad si u blatu, gledaj da što prije iz njega izađeš! Pa tako je i sada. Nećemo očajavati i paničariti, nego ćemo kreativno gledati, pronaći rješenja i napraviti sve što je moguće da se ona učinkovito primjene u praksi”, poručila je Dropulić.
Dodala je da će kao temeljna nevladina i nepolitička asocijacija, ne samo Hrvatske, nego i jugoistočne Europe, Centar za poduzetnice i u vrijeme korona krize ohrabrivati žene na veći poduzetnički angažman, jer su se poduzetnice svojom energijom i inovativnošću pokazale kao važan pokretač gospodarstva.