Promijene u natječaju za održavanje gradske rasvjete

Promijene u natječaju za održavanje gradske rasvjete

Predsjednika Odbora za gospodarski razvo, Davora Štrena je zanimalo tko trenutačno obavlja posao održavanja javne rasvjete u Zagrebu s obzirom da je važeći ugovor istekao 1. travnja ove godine.

Na današnjoj devetoj sjednici Odbora za gospodarski razvoj Gradske skupštine Zagreba, najviše zanimanja članova Odbora izazvao je Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o određivanju poslova javne rasvjete koji se financiraju iz proračuna Grada Zagreba. Upravo je ta tema posljednjih dva mjeseca bila česta tema rasprava gradskih zastupnika. Tako se nedavno da dnevnom redu Odbora za komunalno gospodarstvo našao prijedlog odluke o izboru trgovačkog društva ELICOM d.o.o. za povjeravanje obavljanja poslova održavanja objekata i uređaja javne rasvjete na području Grada Zagreba. Članovi Odbora su takav prijedlog odbili, a predsjednik tog Odbora Vladimir Ferdelji, tada je kao jedan od glavnih nedostataka tog prijedloga isticao diskriminirajući javni natječaj, koji bi trebalo ponoviti kako se u budućnosti ne bi ponovila situacija da se javi samo jedna tvrtka na natječaj, kao što se u ovom slučaju javila samo tvrtka ELICOM d.o.o.

Zamjenica pročelnice Gradskog ureda za gospodarstvo Davorka Pejnović predstavila je Prijedlog odluke o naknadi za razvoj javne vodoopskrbe i javne odvodnje u kojem se najvažniji dio odnosi na smanjenje iznosa naknada za razvoj pročišćavanja otpadnih voda kućanstava i gospodarstva. Tako bi od 1. svibnja ove godine režije zagrebačkih obitelji i gospodarstvenika mogle biti jeftinije od 0,98 posto za građane do 5 posto za gospodarstvenike

Predstavnici Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet su članovima Odbora objasnili kako su se uvažile primjedbe članova Odbora za komunalno gospodarstvo, te kako će se provesti novi natječaj s izmjenjenim uvjetima. Predsjednika Odbora, Davora Štrena je zanimalo tko trenutačno obavlja posao održavanja javne rasvjete u Zagrebu s obzirom da je važeći ugovor istekao 1. travnja ove godine. Predstavnici Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove su pojasnili kako ista pravna osoba  može obavljati posao dok se ne izabere novi ponuditelj. Štren se osvrnuo i na projekt zamjene gradskih svjetiljki s led svjetiljkama te je konstatirao kako taj projekt na koji se Zagreb obvezao znači da će posao zamjene pripasti novoizabranom ponuditelju.

Ivan Babić iz Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove je rekao kako se radi o brojci od oko 3 000 svjetiljki, te da posao zamjene postojećih svjetiljki s led svjetiljkama neće obaviti tvrtka koja bude izabrana na natječaju za posao održavanja javne rasvjete, jer se radi o različitom poslu.  „Bit će raspisan drugi natječaj jer se radi o rekonstrukciji. No, moram se osvrnuti na pitanje isplativosti te zamjene. Naime, postoje studije koje pokazuju kako led rasvjeta ima vijek trajanja od oko 10-ak godina. Nakon toga mora se mijenjati cjelokupna svjetiljka, koja uključuje i elektroniku. Radi se o iznosu koji od prilike košta 10 000 kuna po svjetiljci. S druge strane, kada mi mijenjamo žarulju  na postojećim rasvjetnim svjetiljkama, to nas košta oko 70 kuna po žarulji“, zaključio je Babić. Članovi Odbora su prihvatili Prijedlog.

Više sredstava za poticanje poduzetništva?

Zastupnici su prihvatili Izvješće o provedbi mjera i aktivnosti za 2013. iz Zagrebačke strategije izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom u razdoblju od 2011. do 2015. za 2013., koje je pobliže objasnila pomoćnica pročelnice Gradskog ureda za socijalnu skrb i invalide, Marinka Bakula Anđelić. Ona je istaknula kako Grad Zagreb od 2003. godine radi na sustavnom planu, koji se tiče poboljšanja uvjeta života za osobe s invaliditetom, te kako se radi na usklađivanju dokumenata s dokumetima Europske unije, koji se odnose na zaštitu prava takvih osoba. „Mjere koje će se odnositi na zapošljavanje osoba s invaliditetom već su aktualne, a imamo i primjere dobrih poslodavaca. Među njima je i Zagrebački holding, koji je prije nekoliko godina pobjedio u odabiru poslodavca koji zapošljava osobe s invaliditetom“, pohvalno će Bakula Anđelić.

Dražen Bilokapić

Dražen Bilokapić

Zamjenica pročelnika Stručne službe gradonačelnika, Dianora Kobia Lulić predstavila je članovima Odbora Izvješće o radu gradonačelnika od 2. lipnja do 31. prosinca 2013. godine. Naglasila je kako je u ovom periodu najznačajniji događaj bio ulazak Hrvatske u Europsku uniju, što je otvorilo mogućnost financiranja projekta iz europskih fondova. Dražena Bilokapića, člana Odbora, zanimalo je kako riješiti problem s naplatom komunalnih doprinosa, koji je utvrdila i revizija. Osvrnuo se i na premali iznos, koji se daje kroz poticaje poduzetnicima. „Što se tiče problema s naplatom komunalnih doprinosa, revizija je predložila učestalije kontrole. S druge strane nisam pozvana komentirati visinu financijskih sredstava koja se daje kroz poticaje poduzetnicima, no mogu reći da se daje u skladu s mogućnostima. Naravno da uvijek postoji mogućnost poboljšanja“, zaključila je Kobia Lulić.

Jeftinije režije za vodu

Zamjenica pročelnice Gradskog ureda za gospodarstvo, rad i poduzetništvo Davorka Pejnović predstavila je Prijedlog odluke o izmjeni i dopunama Odluke o naknadi za razvoj javne vodoopskrbe i javne odvodnje u kojem se najvažniji dio  odnosi na smanjenje iznosa naknada za razvoj pročišćavanja otpadnih voda kućanstava i gospodarstva. Tako bi od 1. svibnja ove godine režije zagrebačkih obitelji i gospodarstvenika mogle biti jeftinije od 0,98 posto za građane do 5 posto za gospodarstvenike.  „Jedan dio Grada nema pročišćivač voda, a građani u tim dijelovima Grada plaćaju naknadu za to. Da li se razmišljalo o tome da ti građani budu izuzeti od tog plaćanje“, zanimalo je Bilokapića. Pejnović je pojasnila kako tu naknadu neće morati svi plaćati te da se to uzelo u obzir, a članovi Odbora su prihvatili Prijedlog.

V. Vukoje