
Prodaja tableta opada već treću godinu zaredom
Globalna prodaja tableta opala je za 9,3 % prošle godine, otkako se na tržištu pojavilo nekoliko novih modela koji omogućuju da se tablet pretvori u stolno računalo. Kako nadalje javlja New Atlas, Apple ostaje na vrhu zahvaljujući cjenovno prihvatljivom obnovljenom iPadu s 10,5-inčnim zaslonom.
Osim toga, u prvom kvartalu ove godine američki Apple je preuzeo 27,9 % ukupnog tržišta tableta, a iza njega su južnokorejski Samsung sa 19,1 % te kineski Huawei s 6,6 % udjela na globalnom tržištu. Iza njih su još Lenovo sa i Amazon. Važno je pritom naglasiti kako je Apple izvezao u prvom kvartalu gotovo devet milijuna primjeraka iPada. No nije ni kod Applea toliko sjajno, pogotovo ako spomenemo podatak da su 9,7 -inčni i 12,9-inčni modeli slabije prodavani zbog nedostatka ključnih značajki (nemogućnost proširivanja pohrane, nedostatak utora za povezivanje i izostanak operativnog sustava koji može zamijeniti stolno računalo). Ipak, analitičari vjeruju da će Apple i dalje ostati na vrhu zahvaljujući cijeni od 329 dolara (oko 2250 kuna) za svoj najnoviji model.
Prema pisanju britanskog Telegrapha, ovo je već treća godina zaredom da u svijetu opada prodaja tableta jer su se kupci počeli prebacivati na pametne telefone većih zaslona, čime tableti postupno postaju suvišni.
U jeku ovih informacija, o čemu su pisali i drugi svjetski mediji, nameće se pitanje zbog čega se u Hrvatskoj planira nabavka tableta za upotrebu u školama. Naime, zagovornici informatizacije koji se zalažu da se u sklopu obrazovne, ili kako se to kod nas voli nezgrapno reći kurikul(ar)ne reforme, informatika uvede kao predmet već od prvih razreda osnovnih škola, predlažu i da se nastava odvija na tabletima. Spomenemo li da je lani prve razrede u Hrvatskoj upisalo oko 40.000 prvašića, dolazimo i do podatka koliko je ovakvih uređaja (koji su sve manje u trendu, odnosno out) potrebno samo za učenike prvih razreda. (M. K. / B. J.)