
Privatni iznajmljivači koriste ulazni turistički trend u Zagrebu
Bilježe porast dolazaka od čak 41 %
»Više ne vrijedi onaj negativan stav o privatnom smještaju iz prošlosti prema koje se on birao samo kad nema bolje alternative, da se radi o nedovoljno kvalitetnim kapacitetima i slično«, kaže Nedjeljko Pinezić iz Zajednice obiteljskog turizma pri HGK
Grad Zagreb bilježi stalan rast broja turista iz cijelog svijeta, u segmentu samih dolazaka, ali i noćenja u kojem sve veći značaj imaju privatni iznajmljivači.
„Od ukupno 11 milijuna turista koji posjete Hrvatsku 3,2 milijuna je onih koji su došli u glavni grad, u zadnjih desetak godina njihov broj se povećao za oko 50 posto “, kazao je Zlatan Fröhlich, predsjednik HGK Komore Zagreb, na Forumu za obiteljski smještaj održanom u utorak u prostorijama HGK, gdje se okupila gotovo četvrtina privatnih iznajmljivača sa zagrebačkog područja. Fröhlich je naglasio kako inozemni trend, prema kojem tri puta više turista boravi u privatnim aranžmanima, ne vrijedi kod nas jer je još uvijek više onih koji su smješteni u hotele ili hostele.
„U ovom trenutku na području Zagreba djeluje 705 vlasnika privatnog smještaja s ukupno 1170 apartmana. Metropola u prva tri mjeseca ove godine bilježi 14 % više noćenja i za 16 % više dolazaka, te nevjerojatno povećanje od 41 % dolazaka u privatni smještaj, a svakog se mjeseca otvori oko 30 takvih objekata“, naveo je pozitivne statističke podatke Luka Benko iz Turističke zajednice Grada Zagreba.
Turisti duže ostaju u privatnim arnžmanima
Gosti koji se odlučuju za privatni smještaj identični su onima koji i najviše posjećuju Zagreb, znači Talijani, Srbi, Nijemci, te gosti iz BiH i Južne Koreje, no značajno je da oni u privatnim aranžmanima ostaju duže, prosječno tri dana.
Danas se potražnja i ponuda u turizmu spajaju zahvaljujući tehnologijama. „Više ne vrijedi onaj negativan stav o privatnom smještaju iz prošlosti prema koje se on birao samo kad nema bolje alternative, da se radi o nedovoljno kvalitetnim kapacitetima i slično. Mladi su prvi u svijetu putovali bez organiziranog angažmana jer su htjeli istražiti i upoznati jednu kulturu iz prve ruke, oni su se tako odlučivali na privatne smještaje pa je nastao i couchsurfing, te jeftinija i fleksibilnija iskustva. Tada su se umiješali giganti iz Silicijske doline s kojima mnogi naši domaćini danas surađuju u povezivanju s gostima iz cijelog svijeta“, opisao je promjenu u viđenju privatnog smještaja Nedjeljko Pinezić iz Zajednice obiteljskog turizma pri HGK.
Kvalitetno domaćinstvo je temelj kojem svaki iznajmljivač mora težiti, pogotovo u današnjem vremenu kada se sva iskustva, bila pozitivna ili negativna, dijele s cijelim svijetom. „Da bi postali globalno konkurentni potrebna je informatička pismenost jer će u jednom trenutku ponuda biti veća od potražnje, a o tome moramo razmišljati dok nam ide dobro. Smanjenje cijene radi privlačenja pozornosti početak je kraja“, upozorio je Benko.
»Zeleni« turizam
U zadnje je vrijeme sve popularniji seoski i zeleni turizam, aktivni odmor i domaćini koji dopuštaju kućne ljubimce pa bi na takve trendove iznajmljivači trebali misliti kako bi se izdvojiti iz velike tržišne ponude.
Zagrebačke je domaćine na eventualne nepravilnosti u svojoj ponudi upozorio Darko Marečić, voditelj Službe turističke inspekcije za Zagreb: „Nailazimo na dosta slučajeva kada postoji više soba ili kreveta od broja dopuštenih kapaciteta. U privatnom smještaju moguće je koristiti 10 soba, odnosno 20 kreveta, ne računajući pomoćne ležajeve. Na seljačkim se domaćinstvima moraju posluživati vlastiti proizvodi ili oni napravljeni od drugih OPG-ova što se mora dokazati jednostavnim računom, a poslužena jela moraju biti u skladu s tradicijom konkretnog područja. Na vidnom mjestu trebaju biti istaknuta vrsta i kategorija objekta, dostupne usluge i cijene, informacije o plaćanju boravišne pristojbe ili paušalne obaveze. Poštovanje minimalnih uvjeta kategorije je nužno, kao i izdavanje računa, dostupnost normativa ako ga gost zatraži te objašnjenje načina podnošenja prigovora“.
O uzlaznom trendu ovog turističkog segmenta govori činjenica da je 15 % od ukupnih noćenja u Zagrebu ostvareno putem privatnog smještaja.
Ivona Conjar