Prije 30 godina VW je izbacio svoj prvi SUV – Golf Country

Prije 30 godina VW je izbacio svoj prvi SUV – Golf Country

(Foto: Volkswagen)

Auto je ostao zapamćen po sjajnom upijanju izbočina i udubljenja, a tu je i veliko naginjanje karoserije u zavojima, nešto na što vozači VW-a inače nisu navikli

Volkswagen je prošli tjedan objavio podsjetnik na svoj terenac Golf Conutry izveden na osnovi Golfa II, koji je kao koncept pod imenom »Montana« predstavljen još 1989. godine na salonu automobila u Ženevi.

Iako ova izvedba »dvojke« s podignutim ovjesom i pogonom na sva četiri kotača nije bila predviđena za serijsku proizvodnju iznenađujuć interes potencijalnih kupaca natjerala je Volkswagen da napravi upravo to. Tako je stvoren Golf Country. Prvi komercijalni primjerci pojavili su se na prometnicama 1990. godine, čime je Golf proizvođaču otvorio put u proizvodnji crossover SUV vozila pretekavši čak za četiri godine Toyotu s njezinim modelom RAV4, jednim od prvih uspješnih SUV automobila za masovno tržište.

Čak je i sama produkcija bila nekonvencionalna. Automobili su se iz Njemačke dopremali do specijaliziranog proizvođača Steyr-Daimler-Puch u Grazu, gdje se odvijala pretvorba Golfa Syncro (s pogonom na četiri kotača) u terenac Golf Country. Inače, Steyr-Daimler-Puch je ugovorni proizvođač koji je radio originalne robusne terence kao što su Steyer Puch Halflinger te izvorni Mercedes-Benz G-klase.

Koristeći uglavnom cjevasti donji okvir, Steyr je učinkovito podigao ovjes Golfa za oko 12 cm čime se ukupna udaljenost od tla povećala na oko 18 cm. Ukupno je u svaki Golf Syncro ugrađeno 438 jedinstvenih dijelova kako bi mogao ponijeti oznaku Golf Country, uključujući revidirani ovjes, prednje i stražnje odbojničke šipke, stražnji nosač guma, četiri dodatna prednja svjetla i oklopljeno podvozje i rukave koji štite spojeve i dijelove ovjesa. Primjerak iz 1990. godine na fotografiji imao je i Thule krovni nosač i PIAA svjetlosnu šipku.

Iako bi sva ta dodatna težina mogla biti preveliko opterećenje za 1,8-litreni motor s 97 konjskih snaga, proizvođač tvrdi da tomu nije tako. Tome je zasigurno doprinio i mjenjač s drukčijim prijenosnom u odnosu na standardni Golf s prednjim pogonom. Nešto više uzbuđenja mogao je pružiti motor sa 16 ventila preuzeti iz GTI-ja kakav se ugrađivao u Wolfsburg Edition izvedbu.

Standardnom 1,8-litrenom motoru pomogao je izmijenjeni prijenos

Auto je ostao zapamćen po sjajnom upijanju izbočina i udubljenja i ozbiljne terenske sposobnosti, za razliku od većine današnjih SUV vozila koja služe samo za »šminku«, a tu je i veliko naginjanje karoserije u zavojima, nešto na što vozači VW-a inače nisu navikli, jer Golf Country se voli nagibati.

Ručica mjenjača s prepoznatljivom “golf” lopticom

Sve u svemu, rije je o zanimljivom autu od čijeg je lansiranja prošlo već 30 godina. No, ujedno i o primjerku koji se rijetko može sresti. U dvije godine (1990. – 1991.) napravljeno je svega 7735 vozila. Posebno ne rijetka »Chrome« izvedba s kromiranim ukrasima na naknadno ugrađenim čeličnim odbojnicima i kromiranim kotačima, a sve je pratila i luksuznija unutrašnjost. Proizvedeno je samo 558 primjeraka Golf Country Chrome-a, a ona su bila skuplja od ionako skupih terenskih Golfova. Rijedak je bio i »Wolfsburg Edition«, koji je dolazio s snažnijim 16-ventilskim motorom posuđenom iz Golfa GTI.

Pripremio: B. Jagačić / Izvor : Volkswagen

';return t.replace("ID",e)+a}function lazyLoadYoutubeIframe(){var e=document.createElement("iframe"),t="ID?autoplay=1";t+=0===this.dataset.query.length?'':'&'+this.dataset.query;e.setAttribute("src",t.replace("ID",this.dataset.src)),e.setAttribute("frameborder","0"),e.setAttribute("allowfullscreen","1"),e.setAttribute("allow", "accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture"),this.parentNode.replaceChild(e,this)}document.addEventListener("DOMContentLoaded",function(){var e,t,a=document.getElementsByClassName("rll-youtube-player");for(t=0;t