Priča o dječaku i ogradi

Priča o dječaku i ogradi

Bio jedan dječak izrazito teške naravi. Nije se znao kontrolirati, nego je na sve što mu nije odgovaralo uzvraćao nestrpljivo i obijesno. Zbog toga se često znao svađati i tući s djecom iz susjedstva, a to je roditelje posebno ljutilo. Nisu znali kako bi ga obuzdali i naučili pristojnom ponašanju.

Otac je jednom došao na ovu ideju: dao mu je punu vrećicu čavala i rekao mu da svaki puta kad ga obuzme bijes i kad izgubi kontrolu, zakuca jedan čavao u njihovu ogradu. Dječak je prihvatio prijedlog. Prvoga je dana zakucao četrdeset i tri čavla. Drugoga je dana broj čavala premašivao brojku od četrdeset, ali ih je ipak bilo manje nego dan prije. Svakoga je narednog dana bilo sve manje i manje zakucanih čavala, tako da je nakon nekoliko tjedana znao kontrolirati svoj bijes, odnosno dnevno bi zakucao tek dva do tri čavla. Konačno je došao i dan kada nije zabio u ogradu ni jedan jedini čavao. Ponosno je rekao ocu vijest, a otac mu je na to uzvratio: –Lijepo sine, ponosan sam na tebe! Hajde sada, svaki puta kad potpuno uspiješ obuzdati svoj bijes, iščupaj jedan čavao iz ograde.

Prolazili su tako dani, a dječak je svaki dan vadio po jedan čavao iz ograde. Konačno, na kraju reče ocu: –Tata, evo i posljednji čavao sam iščupao! Hvala ti što si me naučio da znam obuzdavati svoj bijes.

–Lijepo sine! Ponosan sam na tebe! –reče otac. –Ipak, želim ti nešto pokazati. Potom je uzeo sina za ruku i odveo ga do ograde. Zatim je rekao: –Vidiš, stvarno mi je drago što si se promijenio i što se više ne tučeš s djecom iz susjedstva, ali pogledaj ovu ogradu. Ona više nikada neće biti ista. Ostale su rupe i one se ne mogu popraviti. Isto je tako kad nešto kažeš ili učiniš u bijesu. To ostavlja ožiljke i ti ožiljci se ne mogu izbrisati. Ako netko nekoga rani, koliko god puta ponavljao da mu je žao, to ne može pomoći, jer rane ostaju. Zato dobro pazi i trudi se koliko god možeš uvijek obuzdavati svoj bijes, jer je upravo on najčešće najveći krivac za nesporazume i mržnju među ljudima.

Komentiraj

*