Potpisan ugovor za modernizaciju tramvajske infrastrukture

Potpisan ugovor za modernizaciju tramvajske infrastrukture

Projekt obuhvaća radove na modernizaciji 11 dionica tramvajske pruge ukupne dužine 8194 metara, modernizaciju tri ispravljačke stanice (Patačičkina, Daničičeva i Zvijezda) te izradu Studije razvoja tramvajskog prometa grada Zagreba

U Gradskoj upravi u ponedjeljak je potpisan Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt „1. faza modernizacije tramvajske infrastrukture u Gradu Zagrebu”. Vrijednost je projekta 259 milijuna kuna, od toga bespovratna sredstva uznose 207 milijuna kuna.

Ugovor su u nazočnosti gradonačelnika Milana Bandića potpisali direktorica ZET-a Ljuba Žgela, ravnatelj Središnje agencije za ugovaranje projekata i programa EU ( SAFU) Tomislav Petric i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Ovaj projekt obuhvaća radove na modernizaciji 11 dionica tramvajske pruge ukupne dužine 8194 metara, modernizaciju tri ispravljačke stanice (Patačičkina, Daničićeva i Zvijezda) te izradu Studije razvoja tramvajskog prometa grada Zagreba.

Provedbom projekta povećat će se učinkovitost sustava javnog gradskog prometa, što će utjecati na povećanje broja putnika u javnom gradskom prijevozu, odnosno na smanjenje udjela prometovanja osobnim automobilima i emisije CO2.

„Ovaj ugovor je bitan za ZET i Grad Zagreb. Već smo potpisali dva ugovora, jedan 2017. za nabavu 15 autobusa, a vrijednost je bila 32 milijuna kuna. U siječnju ove godine smo potpisali ugovor za nabavu novih 29 autobusa, vrijednost 44,6 milijuna kuna“, rekla je direktorica ZET-a Ljuba Žgela. Najavila je i buduće financiranje putem EU fondova te kako se priprema i projekt za nabavu tramvaja i tramvajsku infrastrukturu za razdoblje od 2021.-2027. godine.

Ravnatelj SAFU-a Tomislav Petric podsjetio je da su zadnjih šest mjeseci potpisana tri ugovora sa Zagrebom, odnosno ZET-om, a to su nabava autobusa, rekonstrukcija rotora u Remetincu i nabava tramvaja. Dodao je kako provedba projekta za koji je potpisan ugovor već traje. Izrazio je zadovoljstvo suradnjom s Gradom Zagrebom te se nada da će novi projekti što prije realizirati.

Gradonačelnik Milan Bandić je istaknuo kako je potpisivanje Ugovora zapravo potvrda dobre suradnje.

„Samo zajedničkom suradnjom Grada Zagreba, koji predstavlja 40 posto gospodarskog potencijala zemlje i Vlade može s naprijed. Posebno me veseli da ćemo krajem lipnja na sastanku u Zagrebu s Vladom razgovarati o pet, šest strateških projekata od interesa za Zagreb i Hrvatsku, a to su dječja bolnica, Imunološki zavod, tračnička veza Zračna luka dr. Franjo Tuđman – Kvaternikov trg, Informacijski centar APIS i Zagreb na Savi“, istaknuo je gradonačelnik. Najavio je izgradnju 60 niskopodnih tramvaja te istaknuo da će se uz 140 koji su napravljeni prije deset godina zatvoriti krug od 200 niskopodnih tramvaja koje proizvode hrvatske tvrtke.

„Time bi zaposlili strojarsku i elektro industriju te demonstrirali razvoj domaće pameti. Drugo, u pet godina stekli bi iskustvo da se probijemo na tržište trećih zemalja s domaćom pameti i tramvajima“, izjavio je Bandić.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je rekao da, kad se ovom potpisivanju ugovora doda potpisivanje za zagrebački rotor i autobuse, radi o 430 milijuna bespovratnih kuna koje idu preko Ministarstva.

„Pokrenuli smo investicijski ciklus od 20 milijardi kuna u cijeloj Hrvatskoj. Vodimo računa o ravnomjernom razvoju općina, gradova, županija. U tom smislu rezultat je porast BDP-a u prvom kvartalu, jer te investicije očito utječu i na BDP. Mi smo sada ovim potpisivanjem na 85 posto ugovorenih sredstava iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija, a to je 11,5 milijardi kuna za prometne projekte. Ako pridodamo instrument za povezivanje Europe, gdje smo na 94 posto, to je 15 milijardi kuna za prometne projekte“, izjavio je ministar Butković.

Naglasio je kako treba obnavljati postojeću infrastrukturu jer to je osnova. Dodao je kako nabavka autobusa i tramvaja nema nikakvog smisla vez kvalitetne infrastrukture. Stoga je ovaj projekt od iznimne važnosti.

Ivana Vranješ

Komentari su zatvoreni