Pošast estradizacije

Pošast estradizacije

Svatko neka se bavi svojim poslom, a estradu ipak treba prepustiti estradnjacima

Žarko Delač

Žarko Delač

Sigurno smo u više slučajeva do sada čuli izreku kako se neki događaj nije dogodio ako nije zabilježen i objavljen u medijima. Stoga je osnovni cilj organizatora postao privući što veći broj novinara i to poglavito onih koji rade za televizijske kuće, osobito na nacionalnoj razini jer slika govori više od tisuću riječi. Pojava društvenih medija donekle je promijenila odnos na medijskoj sceni i utjecaj na korisnike, ali gostovanje u udarnom terminu na televizijskim kućama i nadalje je želja i cilj brojnih dionika na društvenoj sceni. Pri tome možemo zaključiti kako se pojavljuje problem kada medijsko eksponiranje zasjeni sadržaj nastupa i postane samo sebi svrha.

Prateći posljednjih mjeseci pažljivije vremensku prognozu vrlo je lako uočiti kako su trodnevne prognoze koje se najavljuju kao vrlo točne i precizne potpuno pogrešne. No to ne sprečava protagoniste onih koji bi trebali na temelju znanstvenih činjenica i promatranja prognozirati što točniju i precizniju vremensku sliku da zauzimaju medijski prostor. Vjerojatno će većina od nas iz prve zaključiti tko je pridonio takvoj medijskoj estradizaciji pristupa jednoj vrlo ozbiljnoj znanstvenoj disciplini! Pri tome još nisam primijetio kako se igdje pojavilo pitanje o odgovornosti i istinitosti podastrtih činjenica i analizi zbog čega je došlo do pogrešaka. Usporedbe radi, poznat je slučaj kada su u Italiji optužili seizmologe da nisu na vrijeme predvidjeli potres i upozorili na opasnost.

Političar bez stranke i baze kao treća opcija

Uz bok meteorolozima možemo svrstati i pojedine predstavnike sudbene vlasti, predstavnike znanstvene zajednice ili političare. Naime, za glumce i pjevače logično je da su kao dio estrade medijski eksponirani i to im je u srži djelovanja, ali što reći recimo za političare. Javna je tajna da dogovaraju medijske nastupe, cenzuriraju pitanja i odgovore, koriste svoj utjecaj za slanje priopćenja ili jednostavno postavljaju svoje ljude na odgovorne funkcije u medijskim kućama. Tako je i moguća aktualna situacija da političar bez stranke i stranačke baze predstavlja treću političku opciju među našim glasačima. Bez da poznajemo rezultate i ciljeve njegovog rada, politički i gospodarski program, izvore financiranja ili političke planove. Jedino što smo čuli je kako dotični političar želi biti predsjednik države i predsjednik Vlade što je izgleda dovoljan razlog da postane prihvatljiv odabir za glasače.

U tom kontekstu primamljivosti medijskog eksponiranja može se pridodati i sportaši koji čestim izletima u javni prostor zanemaruju svoju osnovnu djelatnost tj. naporne i iscrpljujuće treninge. Tako dobivajući veću medijsku pozornost gube na kvaliteti sportskih rezultata i uspjeha što je dokaz da u svemu treba biti odmjeren i suzdržan. Svaka slučajnost s našom vrhunskom atletičarkom je slučajna. Zaključno, svatko neka se bavi svojim poslom, a estradu ipak treba prepustiti estradnjacima. Pri tome bi ipak svima nama bilo korisno što bolje poznavanje osnova medijske pismenosti te razlučivanje vrijednosti i istinitosti komunikacijske vjerodostojnosti.

Komentiraj

*