Porsche 911 GT3 R: Lakši, brži i štedljiviji trkač

Porsche 911 GT3 R: Lakši, brži i štedljiviji trkač

Treba spomenuti da se motor iz ove jurilice može pohvaliti smanjenom potrošnjom goriva, kao i motor iz cestovnog vozila, zahvaljujući izravnom ubrizgavanju koje radi na tlakovima do 200 bara

Kada malo razmislimo u kakvim se sve izvedbama nudi Porscheov evergreen, model 911, zaključili bismo kako se ta ponuda više ne može proširiti. No – pogriješili bismo. Njemački proizvođač uspijeva ponovno iznenaditi te je svoju 911 gamu obogatio za još jednu izvedenicu. Ova će možda ipak proći nešto manje zapaženo s obzirom da se ne radi o cestovnoj već trkaćoj izvedbi. Naime, u Porscheu su odlučili doraditi svoj GT3 RS kako bi ga prilagodili za utrke pa je nastao GT3 R (racing).

Zanimljivo, R paket modela GT3 je mehanički vrlo sličan cestovnom GT3 RS. Trkaća inačica ima ponešto modificiranu izvedbu 4-litrenog bokser motor sa šest cilindara koji može proizvesti više od 368 kW (500 KS), ovisno o propisima FIA-e. Treba spomenuti da se motor iz ove jurilice može pohvaliti smanjenom potrošnjom goriva, kao i motor iz cestovnog vozila, zahvaljujući izravnom ubrizgavanju koje radi na tlakovima do 200 bara.

Kao što je slučaj u cestovnom tijeku GT3 RS, vozači više ne moraju brinuti o ručici mjenjača. Umjesto toga, automobil je opremljen sa šest-stupanjskim sekvencijalnim mjenjačem s komandama na upravljaču, a snaga se prebacuje na stražnje kotače dimenzija 310/710 R18. Budući da se radi o trkaćem vozilu, Porsche je dao vlasnicima puno više fleksibilnosti u odabiru postavki ovjesa pa se njegova visina može prilagoditi stazi kojom će se voziti.

Iako se karoserija GT3 R-a temelji na aluminijsko-čeličnoj konstrukciji cestovnog RS-a, trkaći »R« ima karoseriju dramatičnijeg dizajna, izrađenu od višeslojne stakloplastike, dok su prozori i vjetrobransko staklo izrađeni od polikarbonata kako bi se smanjila težina vozila. Aerodinamični paket nalikuje rješenju kakvo ima i cestovni »brat«, samo je još nešto ekstremnije. Tu su prednji otvori koji stvaraju aerodinamički potisak i pozamašni stražnji difuzor.

porsche-911-gt3-r-2

Hladnjak je smješten centralno kako bi se poboljšala distribuciju težine, a takvo rješenje smanjuje mogućnost njegova oštećenja na stazi. Porsche je kočnicama GT3 R-a posvetio posebnnu pozornost. Njima je povećana krutost, dok je sustav za aktiviranje ABS-a posebno precizan kako se ne bi prerano aktivirao te se na stazi u potpunosti iskoristi vozačev potencijal. Uz to, vozač iz kabine može raspoređivati omjer sile kočenja na prednjim i stražnjim kotačima.

Zbog povećane sigurnosti u potencijalnim spremnik goriva na ovoj 911-ici je dodatno ojačan u odnosu na prethodnika i opremljen je ventilom za prekid dovoda goriva. Vrata i bočni prozori na R-u se mogu skidati, a otvor za spašavanje na krovu je veći nego dosad.

Porsche je upravo krenuo s prodajom svog 911 GTR R-a i on može biti vaš, ako možete potrošiti oko 429.000 eura za automobil. Oni koji ga sada naruče morat će na isporuku pričekati do prosinca…

(zg-magazin)