Polaris Slingshot – pola automobil, pola motocikl

Polaris Slingshot – pola automobil, pola motocikl

Pokreće ga 2,4-litreni četverocilindrični motor sa 173 KS, a snaga se prenosi na stražnji kotač. Premda ga se vozi poput automobila (ima servoupravljač i ručni mjenjač s pet brzina), za vožnju ove neuobičajene trokolice zahtijevat će se posjedovanje vozačke dozvole za motocikl, uz obavezno nošenje kacige

„Slingshot“ je naziv novog smjelog stroja na tri kotača koji svoje korijene vuče iz širokog portfelja proizvoda za rekreaciju i razonodu, kakvih američka tvrtka Polaris ima u ponudi – terenski četverocikli, motocikli, prikolice i motorne sanjke. Ovim vozilom cilja se na klijentelu koja traži uzbuđenje u vožnji, a istovremeno želi više sigurnosti no što to pruža klasični motocikl. Već sam pogled na njegove oštre linije govori da je stvoren za agresivnu vožnju.

Pokreće ga 2,4-litreni četverocilindrični motor sa 173 KS, a snaga se prenosi na stražnji kotač. Premda ga se vozi poput automobila (ima servoupravljač i ručni mjenjač s pet brzina), za vožnju ove neuobičajene trokolice zahtijevat će se posjedovanje vozačke dozvole za motocikl, uz obavezno nošenje kacige.

Sve to podsjeća da se ipak ne radi o automobilu, on ne zadovoljava aktualne sigurnosne standarde u crash testovima i na njemu je uzaludno tražiti zračne jastuke jer ih niti nema. Uzmemo li to u obzir, cijena od gotovo 20 000 dolara za „slingshot“ je poprilična. Ipak, ima i motocikala koji koštaju još i više od toga, a „slingshot“ nudi neke pogodnosti automobila – vozač i putnik sjede jedan do drugoga, opremljen je sustavom za kontrolu stabilnosti, ABS kočnicama i malim pretincem za stvari.

S opremom SL dobiva se još i vjetrobran, kotači većeg promjera, audio sustav s mogućnošću povezivanja uređaja putem Bluetooth veze i kamerom. Cijena ove izvedbe skače na 24 000 dolara.

Unatoč svojoj cijeni ovaj će otvoreni roadster na tri kotača zasigurno naći svoje kupce. Tome će možda pomoći i sjedala koja su vodootporna, kao i prtljažne kutije s mogućnošću zaključavanja, smještene na stražnjem dijelu.

U usporedbi s u SAD-u popularnim trokotačem „can-am spyder“, „slingshot“ je sa svojih 771 kg punih 317 kg teži, ali je od njega i duži za više od metra pa za usporedbu postaje bliži „mazdi MX-5“, popularnoj Miati. „Slingshot“ je i nešto širi od omiljenog japanskog roadstera, a ima i veći međuosovinski razmak.

Ukratko, riječ je o vozilu koje obećava instant uzbuđenje. A kako to izgleda u praksi možete pogledati u priloženom video isječku.

(zg-magazin)