
Pjenušci kao aperitiv i digestiv, zašto ne?
U prvih osam mjeseci 2020. izvoz pjenušaca porastao za 90 %
(Foto: Dmitry Zvolskiy (Pexels)
Izvoz pjenušavih vina u prvih osam mjeseci 2020. iznosio je 1,1 milijuna eura, što predstavlja povećanje od čak 90 %u odnosu na isto razdoblje lani. Istaknuo je to potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.
»Količinski je porastao za 12 %, na 402 hektolitra, a najznačajnija izvozna tržišta su nam Njemačka (59 %) i Nizozemska (34 %). U odnosu na isto razdoblje prethodne godine, izvoz pjenušavih vina u Njemačku povećao se šest puta, sa 109.000 na 627.000 eura«, navodi Kovačević.
Sve više domaćih vinara okreće se proizvodnji pjenušaca. Iako se još uvijek radi o malim količinama, veliki porast izvoza pokazuje da se radi o visokokvalitetnim proizvodima.
Prema podacima Hrvatske agencije za hranu i poljoprivredu, u 2019. godini su za 6190 hektolitara pjenušavih vina izdana rješenja za stavljanje u promet na domaćem tržištu. U odnosu na 2017. godinu ta količina je povećana za 37 %. Iako udjel pjenušaca u vinima čini tek nešto više od 1 %, broj proizvođača raste iz godine u godinu. Tako je u 2016. godini bilo 55, u 2017. godini 65, a u 2018. godini 67 proizvođača.
Najbrže rastući segment u proizvodnji vina
Najveći broj proizvođača pjenušavih vina je u Istarskoj županiji, njih 27. Zatim slijedi Zagrebačka županija s 11 proizvođača, Grad Zagreb i Požeško – slavonska županija s pet te Primorsko goranska s četiri proizvođača. Još 15 proizvođača dolazi iz ostalih županija.
Jedan od domaćih proizvođača je Feravino, a njihov voditelj izvoza Josip Pavičić navodi da su im glavna izvozna tržišta Belgija, Nizozemska i Japan.
Marinko Baljak iz vinarije Mladina koja je razvila svoj brend domaćih pjenušaca Poy navodi kako je segment pjenušaca najbrže rastući u svijetu što se tiče vinskog sektora.
»Kod nas takav trend još uvijek nije zaživio u dovoljnoj mjeri jer mi nemamo kulturu ispijanja pjenušca. Neki bolji restorani i hoteli toče pjenušce na čaše i imaju ih u dnevnoj ponudi, ostali baš i ne. Zato je glavni cilj nas proizvođača da se kroz HoReCa kanal pjenušci više nude kao aperitiv i digestiv umjesto rakije, što je trenutno kod nas običaj«, izjavio je Baljak. (ZG-magazin)