Petek: Tko krade gume u ZET-u i zašto se doniraju autobusi kad ih ni sam Zagreb nema dovoljno?

Petek: Tko krade gume u ZET-u i zašto se doniraju autobusi kad ih ni sam Zagreb nema dovoljno?

Budući da neki autobusi ZET-a prometuju sa starim, »potrošenim i oštećenim gumama«, gradski zastupnik je zaključio kako se tu radi o direktnoj ugrozi sigurnosti putnika. »Ne želim širiti paniku, no ako se nije djelovalo, ovo treba hitno provjeriti, a odgovorne drastično kazniti!«, poručio je

Gradski zastupnik Renato Petek (Naprijed Hrvatska! – Progresivni savez) na jučerašnjoj je konferenciji za novinare u Staroj gradskoj vijećnici izrazio zabrinutost glede sigurnosti vozila javnog gradskog prijevoza.

Ustvrdio je da Zagreb nije metropola samo po svom broju stanovnika, već bi ga takvim trebala čini i kvaliteta javnih usluga za njegove stanovnike i goste, među kojima je i javni gradski prijevoz. »A ta kvaliteta usluga je nažalost još samo čežnja, iako je ZET prošle godine zaposlio 109 novih djelatnika«, istakno je Petek, dodavši kako smo svjedoci brojnih problema u funkcioniranju ZET-a, žalbama putnika, kao i ponovno lošim financijskim rezultatima.

»Očito je problem u organizaciji rada i kompetencijama onih koji upravljaju ZET-om«, ustvrdio je i ukazao na malverzacije, odnosno popis s navodnim lažnim zamjenama guma na gradskim autobusima.

Prema tom popisu na 17 autobusa izmijenjene su 64 gume. »Nadalje, imam i fotografije guma navedenih autobusa po garažnim brojevima, 2, 4 ili 6 mjeseci poslije navodne izmjene oštećenih guma. Zaključujem da se promjena guma nije dogodila jer kilometraža na njima dokazuje da autobusi u prosjeku mjesečno prolaze oko 4000 do 5000 km, a takve gume mogu prijeći od 80.000 do 100.000 km. Nije moguće da one nekoliko mjeseci poslije izgledaju tako stare i oštećene!«, ustvrdio je gradski zastupnik i zaključio kako se tu ne radi o financijskoj šteti, već je i sigurnost putnika i drugih sudionika u prometu dovedena u pitanje.

»Ne želim širiti paniku, no ako se nije djelovalo, ovo treba hitno provjeriti, a odgovorne drastično kazniti, jer ovo je direktna ugroza života ljudi!«, poručio je Petek.

Zapitao se kako je moguće da takvi autobusi poslije svakodnevnih kontrola opet izlaze na cestu, »Nadzire li ikada Centar za vozila Hrvatske vozila ZET-a na iznenadnom tehničkom pregledu na prometnici? A što radi inspekcija sigurnosti cestovnog prometa unutar Ministarstva prometa?«, upitao je.

Renata Peteka zanima i što je poduzela direktorica ZET-a Ljuba Žgela, budući da je sve navedeno bilo prijavljeno nadležnima. »Jesu li gume ukradene, jesu li uopće naplaćene i koliko, tko ih je ZET-u prodao, je li pronađena odgovorna osoba i kako je odgovarala? Što je zaključak interne kontrole? Je li s time upoznat gradski ured za kontrolu ili policija?«, nizao je Petek pitanja.

Ponovno je ukazao i na ‘ukletu’ autobusnu liniju 268 koja prometuje od Glavnog kolodvora prema Velikoj Gorici koja učestalo kasni. »Djelatnici ZET-a sami su nudili rješenja kojima bi se spriječilo kašnjenje autobusa na toj liniji po 40 minuta. Problem je u nefleksibilnosti dispečera i voznog reda. Naime, prvi autobus u pravilu je potpuno pretrpan i dolazi na odredište istodobno s autobusom koji je krenuo 10 – 15 minuta nakon njega«, rekao je Petek.

Zanimalo ga je i je li točno linija br. 290 koja također prometuje prema Velikoj Gorici, ali s Kvaternikova trga nema dozvolu, tj. suglasnost?

Petek tvrdi da su brojne ZET-ove linije nefunkcionalne, navodeći lije 227, 225, 215 i 107, o čemu, kako kaže, svjedoče brojni putnici. U špici autobusi ne dolaze, preskaču termine voznog reda. Tada u vozilima nastaju nepodnošljive gužve. »Građani su mi slali poruke žaleći se na taj problem jer ili nisu dobivali odgovore od ZET-a ili je odgovor bio: ‘Bus je u kvaru.’ U svibnju sam kontaktirao predstavnike ZET-a zbog linije 227 Svetice – Bliznec. Priznali su da im je problem poznat, no konkretno rješenje nisu ponudili«, kaže.

Kao još jedan od problema naveo je i nedostatak ispravnih autobusa pa ga čudi odluka da se autobusi doniraju, podsjetivši da je prošli tjedan gradonačelnik Milan Bandić donirao tri autobusa »HDZ-ovim gradonačelnicima iz Drniša, Benkovca i Korčule«, a druge strane, sam ZET ih nema dovoljno!

Istaknuo je da su već i novi, ‘poluniskopodnim’ autobusi, svečano predstavljeni prošlog mjeseca, već bili u kvaru i šlepani kroz grad, što ukazuje na greške i nedostatke netipične za nova i za isporuku uredno pripremljena vozila pod garancijom. (zg-magazin)