Oli – Citroënova vizija budućnosti električnih automobila

Oli – Citroënova vizija budućnosti električnih automobila

(Foto: Citroën)

Citroën i BASF nedavno su predstavili su konceptni automobil Oli. Riječ je o jednostavnom električnom vozilu načinjenom od recikliranih materijala koji se ponovno mogu reciklirati.

Iako se nikada neće plasirati na tržište, mnoge ideje i inovacije iz Olija primijenit će se u budućim obiteljskim električnim vozilima marke Citroën. Više od konceptnog automobila, ovaj svojevrsni “laboratorij na kotačima” je u stvari koncept kojim se pokušalo preispitati obiteljsku mobilnost u budućnosti.

Kada je Citroën krenuo s projektom konceptnog automobila Oli [all-ë] (“potpuno električni”), imao je vrlo specifičan cilj na umu: osmisliti električno vozilo budućnosti koje će manje zagađivati ​​i ostati učinkovito. Kako bi to postigao, proizvođač automobila okrenuo recikliranim materijalima. U partnerstvu s tvrtkom BASF osmišljeni su inovativni, lakši i izdržljiviji dijelovi koji djelomično uključuju 3D ispisane elemente.

Napredni materijali

Na prvi pogled, Oli izgleda kao mali, minimalistički, kubični SUV namijenjen gradskoj vožnji. Automobil je napravljen s ciljem da bude što lakši kako bi trošio što manje električne energije i povećao svoj domet, a pritom je izrađen od održivih materijala.

Vozilo je teško samo 1000 kg (uključujući bateriju od 40 kWh) i ima domet od 400 km. Performanse su ograničene na najveću brzinu od 110 km/h. Ova značajna ušteda na težini napravljena je na karoseriji. BASF je za tu priliku razvio jedinstveno rješenje temeljeno na recikliranom valovitom kartonu. Ovaj karton stvara saćastu strukturu s pločama za ojačanje od stakloplastike, obloženu poliuretanskom smolom Elastoflex® i prekrivenu zaštitnim slojem Elastocoat®.

Ovaj napredni, visokotehnološki materijal je prema Citroënu “jači od čelika”, a karoserija automobila upola je manja od konvencionalne karoserije automobila iste površine.

Foto: Citroën

Njegova smanjena ostakljena površina također omogućuje uštedu na težini, a istovremeno smanjuje potrebe za klimatizacijom zahvaljujući smanjenom utjecaju sunčevog zračenja unutar automobila.

Međusobna zamjenjivost dijelova

Unutar automobila većina opreme – sjedala, nasloni za glavu, spremišta itd. – izrađena je od fleksibilnog TPU-a (termoplastičnog poliuretana) koji se može reciklirati, dok su ostali elementi, poput naslona sjedala, napravljeni uz pomoć 3D tiska od istog materijala.

Budući da su izuzetno lagani, svi se lako sastavljaju i rastavljaju i mogu se zajedno reciklirati: daljnji korak prema održivoj proizvodnji od jednog materijala. Na podu je jednodijelna modularna podna obloga izrađena od laganog, ali izdržljivog ekspandiranog termoplastičnog poliuretana (E-TPU).

Mnogi dijelovi karoserije (prednja vrata i prozori, branici i konture lukova kotača) učinkovito su međusobno zamjenjivi (mogu se koristiti i na lijevoj i na desnoj strani vozila), čime se smanjuju troškovi i upotreba sirovina.

Armaturna ploča također je smanjena na strogi minimum, na 34 dijela umjesto 75 dijelova korištenih u sličnom modelu. Nema više zaslona i višestrukih kontrola; navigacija i sve povezane radnje obavljaju se putem pametnog telefona, dok je glazbu moguće slušati putem ugrađenog Bluetooth zvučnika u automobilu.

Gume koje je razvio Goodyear gotovo su u potpunosti izrađene od recikliranih materijala.

Pripremio: B. Jagačić


Više informacija:

​​​​​https://www.citroen.fr

https://youtu.be/80RFpMy42O4

Dijeli
KOMENTARI
Komentari su zatvoreni