“Očekujemo da Grad zatvori dugovanje Muzeja automobila”

“Očekujemo da Grad zatvori dugovanje Muzeja automobila”

»Zatrpani smo računima iz Holdinga i ne priznaju nam se građevinska ulaganja i društveni rezultati. Sad nam se prijeti iseljenjem, deložacijama ili ovrhama. Radi se o mjesečnim dugovanjima u iznosu od 15.000 kuna pomnoženo s brojem mjeseci koliko smo otvoreni«, objašnjava Valjak

Ivona Conjar

Ni nepunih dvije godine nakon njegova osnutka Muzeju automobila Ferdinand Budicki prijeti zatvaranje zbog duga Zagrebačkom holdingu u iznosu od oko 50 tisuća eura. Iz Muzeja stoga pozivaju Gradsku upravu na komunikaciju jer, kako napominju, radi se o društvenoj i kulturnoj zanimljivosti Zagreba kakva na našim prostorima drugdje ne postoji.

Cjelokupni projekt osnivanja Muzeja automobila pokrenula je udruga građana koja je snimila prvi dokumentarni film o povijesti automobilizma u Hrvatskoj te izdala monografiju Bešte ljudi – ide auto, knjige koja je nastala nakon višegodišnjeg istraživanja dostupnih izvora i razgovora s desecima članova obitelji začetnika hrvatskog automobilizma i upotpunjena je fotografijama iz njihovih obiteljskih albuma.

„Naš stav je da smo zadužili ovaj grad, a ne da smo mu dužni“ zaključio je Valentino Valjak

Nakon toga od Grada Zagreba dobili su prostor za muzej u Ulica kneza Ljudevita Posavskog, no za njegovu realizaciju zaslužni su isključivo volonteri i zaljubljenici u automobile, otkriva nam ravnatelj Muzeja automobila Valentino Valjak. Muzej je u manje od dvije godine, od otvaranja u srpnju 2013. godine postigao nevjerojatan uspjeh. Mnogobrojni građani, turisti i školarci iz Hrvatske i svijeta prošli su kroz njega, a na ovogodišnjoj Noći muzeja podsjetilo ga je više od 15 tisuća građana.

Od okupljališta narkomana do muzeja

„Uložili smo oko pola milijuna kuna u prostor, vizual je vrijedan 10 milijuna, tu je još milijun i pol koji su rezultat naših volonterskih ruku, ali nemamo mogućnost pregovaranja s Gradskom upravom. Zatrpani smo računima iz Holdinga i ne priznaju nam se građevinska ulaganja i društveni rezultati. Sad nam se prijeti iseljenjem, deložacijama ili ovrhama. Radi se o mjesečnim dugovanjima u iznosu od 15 tisuća kuna pomnoženo s brojem mjeseci koliko smo otvoreni“, objašnjava Valjak.

muzej-automobila-3

Dodaje kako su zapravo poklonili muzej Zagrebu i građanima jer su se u navedenom prostoru okupljali alkoholičari i narkomani, a sada predstavlja jedan kvalitetan kulturni i povijesni projekt.

Financiraju se od ulaznica koja iznosi 30 kuna za odrasle, a 20 kuna za djecu, zatim putem sponzorstva i donacija te pomaganjem članova oldtimer zajednice i volonterskim radom.

Taman za gablec

Moguće preseljenje koje je na nedavnoj sjednici Gradske skupštine spomenula zamjenica gradonačelnika Sandra Švaljek nije izgledno jer je preseljenje muzeja ovakvog obujma skupo. Ravnatelj Valjak smatra da „ako Grad ne može zatvoriti dugovanje od 50 tisuća eura, onda ne može naći ni pet milijuna kuna za novi adekvatni prostor, koliko bi im trebalo da ulože u njega“. Iako dobivaju interventne mjere od Gradske skupštine, a pomaže im i Gradski ured za obrazovanje i kulturu te usprkos činjenici da ih opisuju kao kulturno društveni fenomen, Valjak tvrdi kako je „očito da neki ljudi u Holdingu žele zatvaranje“. S druge strane nema komunikacije s Gradskom upravom.

Prostor su dobili u vrijeme Milana Bandića, no dalje su sve napravili samostalno. „Na javnim natječajima Gradskog ureda, Turističke zajednice i Ministarstva kulture dobivamo po 30 tisuća kuna no to je ništa – taman za gablec“, kaže.

Građani i turisti svakodnevno potvrđuju da se radi o jednom od najzanimljivijih mjesta u metropoli, što dokazuje i Turistička zajednica grada Zagreba koja ih predstavlja u svojim programima i brošurama. Ne mogu se usporediti s ostalim sličnim svjetskim muzejima jer su oni korporativni, gradski ili državni te imaju milijune na raspolaganju. Priča se o kulturnom turizmu i javnom interesu, no kad se treba održati jedan takav objekt već nastaju problemi. „Naš stav je da smo zadužili ovaj grad, a ne da smo mu dužni“, zaključio je Valentino Valjak.

Dijeli
KOMENTARI
Komentari su zatvoreni