Novinsko izdavaštvo i dalje u agoniji

Novinsko izdavaštvo i dalje u agoniji

24sata prije dvije godine imala su prosječnu nakladu od oko 130.000 prodanih primjeraka, a sad je ona ispod 110.000. Jutarnji lista sa oko 60.000 pao je ispod 50.000, a Večernji list sa 65.000 na oko 60.000 prodanih primjeraka dnevno

Novinska tiraža i prodaja oglasa i dalje padaju, a zabrinjavajuće je za novinske izdavače i to što se ni u prva četiri mjeseca ove godine ne vide znaci oporavka. Kako prenosi Tportal lanjske godine, lider na tržištu, 24sata povećao je prihode za 7,4 % na 260,5 milijuna kuna, a prema podacima portala Poslovna Hrvatska, ostvario je i dobit od 15,8 milijuna kuna. Sestrinska novinska kuća Večernji list, također u vlasništvu austrijske Styrije, nastavila je pak s negativnim trendom kad se gledaju prihodi koji su u konstantnom padu od početka krize. Lani je Večernjak prihodovao 202 milijuna kuna ( – 4 %), a prije četiri godine ta je brojka bila veća za čak 87 milijuna kuna. Zahvaljujući snažnom rezanju poslovnih rashoda za 27,8 milijuna kuna, Večernji list prošlu je godinu završio s neto dobiti od 3,9 milijuna kuna, a godinu ranije bio je u gubitku od 15,6 milijuna kuna. Tvrtka EPH Media, izdavač Jutarnjeg lista, Globusa i Forbesa, lani je imala osjetan pad prihoda te je poslovala s gubitkom. Od 2010. prodaja novina i oglasa sve je manja. Prošle godine, prihodi su bili 178,2 milijuna kuna (- 11,7 %), a gubitak je iznosio 4,9 milijuna kuna. Krajem srpnja 2013., nad EPH-om je otvoren postupak predstečajne nagodbe. Vjerovnici su prihvatili plan restrukturiranja.

I Slobodna Dalmacija u sve je većim problemima, jer lanjski prihod od 121,2 milijuna kuna gotovo je za 100 milijuna kuna manji nego što je ostvareno prije četiri godine. U odnosu na 2012.. prihod je pao za 7 %, a rashodi se povećali za čak 60,6 milijuna kuna (+ 46 %) što je dovelo do rekordnog gubitka od 81 milijun kuna. Prihodi su pali i Novom listu, i to za 7 %, na 97,1 milijun kuna čime je nastavljen dugogodišnji negativan niz. Riječke novine vratile su se i lošoj navici poslovanja u gubitku; lani im je minus bio 5,1 milijun kuna, a godinu prije su ostvarile dobit od 2,5 milijuna kuna. Budući da su im rashodi rasli, može se zaključiti da je gubitak izravna posljedica pada broja prodanih novina i oglasa.

A da tiskan medije čeka još jedna teška godina, vidljivo je iz podataka tvrtke ABC Hrvatska, agencije koja procjenjuje tiraže tiskovina u suradnji s izdavačima, agencijama i oglašivačima. Od dnevnih listova prate se naklade 24sata, Jutarnjeg lista i Večernjeg lista. Kad se usporedi prosječan broj dnevnoprodanih primjeraka u prva četiri mjeseca ove godine s istim razdobljem iz 2013. i 2012., jasan je trend pada prodaje. 24sata prije dvije godine imala su prosječnu nakladu od oko 130.000 prodanih primjeraka, a sad je ona ispod 110.000. Jutarnji list sa oko 60.000 pao je ispod 50.000, a Večernji list sa 65.000 na oko 60.000 prodanih primjeraka dnevno. (hnd /zg-mag)rvatska Hhhdasgfdasfdef