Novi superautomobil Aston Martina pokretat će (i) Rimčeve baterije

Novi superautomobil Aston Martina pokretat će (i) Rimčeve baterije

(Foto: Aston Martin)

Kad se zbroji snaga motora i električnog pogona automobil raspolaže s 1160 KS (865 kW) i 663,8 kilograma i 900 Nm

Aston Martin već tri godine zaluđuje svijet zaljubljenika u egzotične superautomobile svojim modelom Valkyrie (https://zg-magazin.com.hr/aston-martin-valkyrie-cestovna-formula-1-za-visoke/). Ovih dana britanski je proizvođač konačno je objavio sve detalje o hibridnom pogonu koji će pokretati ovaj hiperautomobil i potvrdio da se već izrađuju prvi prototipovi. Očekivano, brojke su fascinantne.

Prva vizija Valkyrie iz 2016. godine bila je plod suradnje između Aston Martina i Red Bull Racinga, tada nazvana AM-RB 001.

Uslijedio je automobil koji je i službeno ponio naziv Valkyrie. Primjerak iz srpnja 2017. godine predstavljao je stilsku kombinaciju formule 1 i futurističke cestovne jurilice. Još godinu i pol kasnije, Aston Martin je izišao s informacijom da će ovaj superautomobil pokretati brutalni V12 motor s monstruoznih 1000 KS.

Sada je Aston Martin izišao s punim specifikacijama performansi hibridnog pogonskog sklopa automobila. Pogonski sklop je dobio potrebni certifikat, a u tijeku je izrada prvih prototipova automobila koji će uskoro biti testirani na stazi.

Pogonski sklop uključuje masivni, atmosferski 6,5-litreni V12 motor (1000 KS/745,7 kW). Ovaj Cosworthov proizvod ima najveći okretni moment od 740 Nm pri 7000 okretaja u minuti, a motor se vrti čak do 10.500 o/min. Tu je i akumulatorski električni sustav, proizvod hrvatske tvrtke Rimac, koji dodaje još 160 KS (280 kW) i 280 Nm. Auto naposljetku raspolaže s 1160 KS (865 kW) i 663,8 kilograma i 900 Nm. Baterije se pune putem sustava za obnovu kinetičke energije (KERS), a električni pogonski motor je napravila tvrtka Integral Powertrain.

Valkyrie je zapravo proizvod kombinacije znanja tvrtke Aston Martin i naprednih tehnologija Red Bull Racinga F1 tima koji je pomogao u konstruiranju i integraciji pogona, šasije i karoserije.

V12 motor i kućište mjenjača djeluju kao istaknuti dijelovi šasije. Sam mjenjač također služi kao točka montaže stražnjeg ovjesa i velikog dijela stražnjeg potkonstrukcije za automobil, a baterija za hibridni sustav djeluje kao središnje čvorište za električne sklopove automobila.

Iako se već izrađuju prototipovi, iz Aston Martina zasad ne navode kada bi se moglo očekivati javno predstavljanje gotovog vozila. (B. J.)