
Novi pojam kreativnosti: Gimnazijalci snimili trash film u kojem se ponižavaju nastavnici
(Foto: Youtube / Snimka zaslona)
Nastavnice se nabacuju šmrkljima, aludira se na seks u školskom WC-u, na nastavi se pije viski…
»Koji je smisao i poruka ovoga filma? Kakva je to „satira“? Je li to ta čuvena kurikularna reforma i čuvena „Škola za život“? Ili su to nove odgojne metode bez pristanka i znanja roditelja?«, pita se autor pisma
S portala stranice Za reformu školstva upozorili su kako se jučer putem e-pošte proširio školski video uradak »vrlo upitne kvalitete, ali i svrhe i cilja, a kamoli odgojno-obrazovnih ishoda«, koji se proklamiraju u tzv. ‘Školi za život’ ministrice B. Divjak.
Konstatiraju da ovakav školski video pokazuje najnižu razinu kreativnosti koja se ističe kao temelj novih eksperimentalnih programa. Podjećaju kako je ministrica Divjak sredinom tjedna objavila 24 kurikul(um)a, ali među njima nema onih temeljnih na kojima počiva školski sustav, a to su Hrvatski jezik, Povijest, ali i Matematika, Fizika, Kemija, Biologija, Zemljopis itd. Također nema ni kurikula međupredmetne teme Građanskoga odgoja i obrazovanja. Stoga konstatiraju da se ‘Škola za život’ gradi se bez temeljnoga dokumenta, a to je nacionalni kurikul (a još uvijek nije promijenjen ni pogrešan naziv kurikulum!)

Uz navedeni video uradak XIII. gimnazije primili su i pismo anonimno pismo čije se ime i prezime nalazi na popisu u filmu bez pristanka i suglasnosti, pa se nakon svega na navedenom portalu pitaju gdje su sada udruge civilnoga društva, pravobraniteljstvo za djecu i svi ostali zagovornici pravne države i niže navedenih zakonskih akata.
U pismu je prsolijeđena poveznica na internetsku adresu filma koji su snimili ravnatelj, neki profesori i učenici Filmske grupe jedne zagrebačke škole (XIII. gimnazija) te se poziva da se obrati pažnja posebno na kraj filma.
»Molim vaše stručno mišljenje. Koji je smisao i poruka ovoga filma? Zašto je snimljen? Kakva je to „satira“? Je li to ta čuvena kurikularna reforma i čuvena „Škola za život“? Ili su to nove odgojne metode bez pristanka i znanja roditelja?«, pita se autor pisma i dodaje: »Želite li ovakve obrazovne kadrove i da ovako nastave odgajati našu djecu?!?«
U pismu se po točkama se navode sporni dijelovi filma:
1. Ime filma „Školica kod veselog Checha“ – Ravnatelj: eto sve sam privatiziro, inspekcija me ne dira, prijave protiv mene odbacuju, radim što hoću – ja sam lav koji urliče kao kralj škole.
2. Profesorica sjedi u WC-u i puši (bivša članica Školskog odbora, predaje Glazbenu kulturu, na kraju filma sjedi u sredini između tri profesorice koje se nabacuju šmrkljima). Je li to reklama pušenja u školi?
3. Profesorica (predaje strani jezik) glumi pijanstvo i govori na engleskom (vidljivo iz usana je—se ), toči na nastavi viski, Je li to reklamiranje alkohola i poticanje maloljetnika na alkoholizam?
4. Mladi profesor (predaje Matematiku) izlazi iz WC-a, a za njim jedna po jedna dvije profesorice (obje predaju Hrvatski jezik, a sada su članice Školskog odbora) – izlaze raščupane, popravljaju odjeću – kao seksale su se u WC-u s kolegom. Je li to propaganda da su profesorice k… ili je to poticanje slobodnog seksa?
5. Na kraju tri profesorice (gore već imenovane – dvije lijevo i desno predaju Hrvatski jezik, a u sredini Glazbenu kulturu) cerekaju se i nabacuju šmrkljama. Koja je poruka toga – tko vas sve šiša, radimo što hoćemo?
6. Profesori na listi s koje se križaju su oni koji su sudjelovali u snimanju filma. Ostali među njima su i oni, koji nisu nikada pitani, a kamoli potpisali suglasnost da se njihovo ime i prezime nađe u takvome filmskom uratku – nije li to kršenje Zakona o zaštiti osobnih podataka?
7. Imaju li autori (nastavnici, Škola) potpise roditelja za maloljetne učenike o suglasnosti za snimanje? Ako nemaju, nije li to kršenje Zakona o maloljetnim osobama?
8. Najvažnije – koji je smisao i poruka ovoga filma? Zašto je snimljen? Kakva je to „satira“? Je li to ta čuvena kurikularna reforma i čuvena „Škola za život“?
9. Nesumnjiva nadarenost učenika, osobito potpisanog režisera, kamermana i montažera, neupitna je – naime, oni su ovdje zlorabljeni i zloupotrebljeni. Nije li to također povreda zakona?
10. Tko je odobrio financijska sredstva za taj odurni uradak?
Na kraju pisma se poziva sve zainteresirane da reagiraju kod nadležnih ustanova i organizacija putem priloženih e-adresa:
(ZG-magazin)