
Novi javni natječaj za nadogradnju starijih parkirnih automata
U Zagrebparkingu ističu kako su pravovremeno pokrenuli postupak javne nabave. No zbog promjene natječajne dokumentacije taj je natječaj poništen te je raspisan novi koji je još u tijeku
Na većini javnih parkirališta u Zagrebu ne rade automati za naplatu parkiranja i to još od siječnja 2021. godine. Konkretno, ne radi 344 starijih modela, dok je u funkciji samo 99 automata za naplatu parkiranja.
Automati ne rade zbog novog Zakona o fiskalizaciji prema kojem se kupnja karata na svim samoposlužnim uređajima u realnom vremenu mora evidentirati i u Poreznoj upravi. Slijedom toga, starije modele automata trebalo je nadograditi kako bi mogli uspostaviti internetsku vezu s Poreznom upravom, što još nije učinjeno.
U Zagrebparkingu ističu kako su pravovremeno pokrenuli postupak javne nabave vezan uz nadogradnju automata. No, dodaju kako je zbog promjene natječajne dokumentacije taj je natječaj poništen te je raspisan novi koji je još u tijeku.
Nove funkcionalnosti automata
»S obzirom na to da dinamiku nadogradnje određuje Zakon o javnoj nabavi, podružnica Zagrebparking nije bila u mogućnosti utjecati na brzinu odvijanja propisanih postupaka«, stoji u odgovoru na upit ZG-magazina.
Navode kako je u Kako je u međuvremenu došlo i do promjene natječajne dokumentacije iz 2020. godine te je ustanovljeno kako zatražena nadogradnja ne ispunjava novonastale potrebe Podružnice. Radi se o novim funkcionalnostima naplatnih automata, kao što su povezivanje s centralnim informacijskim sustavom za kontrolu i naplatu parkiranja, unos registarske oznake, mogućnost kartičnog plaćanja i prilagodbu na plaćanje u eurima.
»Stoga je dana 19. rujna ove godine donesena i Odluka o poništenju postupka javne nabave s razlogom bitno drugačije natječajne dokumentacije. Time će se tehnička prilagodba starijih automata izvršiti nakon okončanja novopokrenutog postupka javne nabave«, odgovorili su nam iz Zagrebparkinga.
“Karte se mogu kupiti na razne načine”
Problem je što se vozačima i na mjestima gdje automati nisu u funkciji ispisuju kazne u slučaju neplaćanja iako pružatelj usluge nije omogućio osnovni način naplate.
U Zagrebparkingu tu problem ne vide. Napominju kako sukladno Općim uvjetima isporuke komunalne usluge parkiranja na uređenim javnim parkiralištima s naplatom (Službeni glasnik Grada Zagreba broj 24. iz 2020. godine), svaki korisnik javnih parkirališta satne parkirališne karte može kupiti na razne načine. »Dakle, putem različitih prodajnih kanala«.
»Dostupni načini kupnje parkirališnih karata su kupnja na parkirališnom automatu (na kojem je to omogućeno), putem mobilnih telefona – SMS porukom te putem mobilne aplikacije, na ovlaštenim prodajnim mjestima – elektronička parkirališna karta kupljena na kiosku (iNovine i Tisak), putem aplikacija Aircash, bmove i KEKS Pay, kao i na blagajni podružnice Zagrebparking, Šubićeva 40/III.«
Što s onima koji ne koriste aplikacije, SMS-ove?
Zaboravljaju, međutim, da za uslugu SMS parking teleoperateri naplaćuju svoju proviziju, a uz svako parkiralište nema kioska s parkirnim kartama. Uz to, ima i korisnika, primjerice, starijih osoba koje se ne snalaze sa slanjem SMS poruka, aplikacijama, (n)i pametnim telefonima, koje uostalom svi niti ne posjeduju.
»Kako bi korisnicima olakšali snalaženje u trenutnoj situaciji, podružnica Zagrebparking je na svaki automat izvan funkcije postavila obavijest o ostalim mogućnostima plaćanja te individualizirane obavijesti o najbližem mjestu na kojem se parkirališna karta može kupiti, bilo da je riječ o lokaciji kioska ili najbližeg parkirališnog automata u funkciji«, zaključuje se u odgovoru Zagrebparkinga.
Boris Jagačić