“Nove epidemiološke mjere su posljednji čavao u lijes kongresnom turizmu”

“Nove epidemiološke mjere su posljednji čavao u lijes kongresnom turizmu”

»U našoj organizaciji zdravstveni protokoli mogu se poštovati u potpunosti, a sudionici su upravo oni koji su navikli primjenjivati puno strože protuepidemiološke mjere jer im o tome ovisi posao«, pojašnjava Kanaš

Neočekivano dobri rezultati turističke sezone u srpnju i kolovozu ne odnose se na organizatore kongresa i putničke agencije. Oni svoj prihod realiziraju gotovo isključivo u pred i posezoni što znači da im je u najintenzivnijem periodu za ovu industriju, proljetne mjesece, rad bi u potpunosti zabranjen, a s obzirom na posljednje mjere isto slijedi i u jesenskom periodu.

»Odluka Stožera od 28. kolovoza, poslana svim zdravstvenim ustanovama, kojom se do daljnjeg odgađa održavanje kongresa, simpozija, radionica, predavanja i drugih oblika stručnog usavršavanja zdravstvenih radnika, zapravo je konačni čavao u lijes za poslovni turizam«, upozorava Jasmina Kanaš, predsjednica Zajednice poslovnog turizma Hrvatske gospodarske komore.

Kaže kako skupovi iz medicine čine većinu svih skupova u Hrvatskoj. »U našoj organizaciji zdravstveni protokoli mogu se poštovati u potpunosti, a sudionici su upravo oni koji su navikli primjenjivati puno strože protuepidemiološke mjere jer im o tome ovisi posao«, pojašnjava Kanaš koja tvrdi da se takvi skupovi ne mogu usporediti sa sličnim javnim okupljanjima jer se radi o edukacijama s posebnim naglaskom na profesionalno usavršavanje i razmjenu znanja na kojima nema mjesta zabavi.

To posebno vrijedi za medicinske skupove koji po strogim etičkim kodeksima zabavne sadržaje ne smiju niti imati ili ih imaju u vrlo ograničenom obujmu, dodaje.

No iz Zajednice HGK ističu da ne krive nikoga i svi imaju razumijevanja za trenutnu epidemiološku situaciju i mjere, a nadaju se da će ga pokazati i Vlada RH. »Nama ove godine uopće nije dozvoljeno da sami zaradimo i maknemo se s tereta države, a nismo navikli živjeti od pomoći«, nastavlja Kanaš i dodaje da će se posljedice osjećati još godinama jer su edukacija zaposlenika, team building programi, insentivi i poslovna putovanja, prvi rez koji tvrtke naprave u recesiji i bez zdravstvene ugroze.

»Nakon recesije 2008. godine oporavak kongresnog turizma trajao je gotovo pet godina«, poručuje Kanaš.

Kongresna industrija i općenito sva poslovna putovanja, bitan su segment turizma, ali i ukupnog hrvatskog gospodarstva jer je po svojoj potrošnji i dugoročnoj stabilnosti značajan generator priljeva domaćim hotelskim kućama, kongresnim centrima, restoranima i prijevozničkim tvrtkama koje su u ovoj pandemiji najviše pogođeni. Prosječan delegat na stručnom usavršavanju troši značajno više nego odmorišni turisti, čak i do 5 puta, pa će gubitak za nacionalni prihod od turizma zbog neodržavanja kongresa biti utoliko veći. (ZG-magazin)

Komentiraj

*