
“Nova zračna luka će biti na ponos Zagrebu, ali i cijeloj Hrvatskoj”
Uz Viadukt još tri hrvatske tvrtke trenutno izvode radove na izgradnji novog putničkog terminala – Kamgrad je zadužen za betonsku konstrukciju te unutrašnje radove, Zagreb Montaža Grupa za čeličnu konstrukciju i fasadu te KFK Tehnika kao krovopokrivač
Oleg Butković, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, Vesna Kusin, zamjenica zagrebačkog gradonačelnika Dražen Barišić, gradonačelnik Velike Gorice i Stjepan Kožić, župan Zagrebačke županije obišli su u utorak gradilište novog putničkog terminala Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ). U ime MZLZ-a goste su pozdravili – Jacques Feron, predsjednik Uprave te Hulya Sofuoglu i David Gabelica, članovi Uprave.
Ministar Oleg Butković izrazio je zadovoljstvo viđenim stanjem trenutne izgrađenosti objekta kao i činjenicom da će novi putnički terminal kapacitetom i opremljenošću ispuniti sve potrebe domaćih i stranih avioprijevoznika i putnika, odnosno gostiju zagrebačke zračne luke.
Odgovarajući na pitanje o prednostima novoizgrađenoga objekta MZLZ ministar Butković rekao je da je novi terminal Međunarodne zračne luke Zagreb objekt od velikoga značaja za glavni hrvatski grad Zagreb, Veliku Goricu, Zagrebačku županiju, ali i cijelu Hrvatsku budući da je investicija u izgradnju ovakvoga objekta trenutno u redu najvećih u Hrvatskoj.
»Ovo je i primjer dobro odrađenoga posla i nadam se da će biti dovršen u predviđenim rokovima, kako su uostalom i najavili izvođači radova, odnosno predstavnici koncesionara. Suvremena zračna luka je prednost, ali i potreba za daljnji razvoj kako Grada Zagreba tako i Hrvatske, budući da su novi aerodromski i putnički kapaciteti uvjet višestrukoga povećanja prometa, što je svakako značajan čimbenik ukupnoga gospodarskoga razvoja«, istaknuo je ministar Butković.
Predsjednik Uprave MZLZ-a Jacques Feron je istaknuo da zračna luka bilježi kontinuirani porast prometa pa je tako 2015. godina završena s rekordnim rezultatima od 2,6 milijuna putnika, što je rast od približno 7 % u odnosu na 2014. godinu.
»Također, u zadnje smo dvije godine privukli brojne nove aviokompanije, među kojima su i KLM, Swiss Airlines, Brussels Airlines, European Coastal Airlines, LOT, Fly Dubai, Air Serbia koje su povezale Zagreb s novim destinacijama ili povećale broj frekvencija na postojećim destinacijama«, napomenuo je Feron dodavši kako su u tijeku regovori s brojnim avioprijevoznicima za otvaranje novih ruta, što je još jedan od načina pripreme za prelazak u novu fazu poslovanja koja će započeti s preseljenjem na novi putnički terminal. »Radovi napreduju odlično, u potpunosti su usklađeni s našim planovima da završe do kraja godine nakon čega kreće faza testiranja te veliko otvorenje na proljeće sljedeće godine«, najavio je predsjednik Uprave HZJZ-a.
»S obzirom da smo i prije obilazili gradilište u raznim fazama, mogu reći da sam danas stvarno iznenađena i zadovoljna načinom kako je sve to izvedeno i kako brzo odmiču radovi na novoj zračnoj luci, koja će, već sada se vidi, biti na ponos ne samo Zagrebu, već i cijeloj Hrvatskoj«, rekla je zamjenica gradonačelnika Vesna Kusin.
Gradonačelnik Velike Gorice Dražen Barišić je kazao da novi terminal Zračne luke za njegov grad ima veliki značaj. »Ova investicija najveća je na našem području, kao uostalom i u Hrvatskoj. Velika Gorica će završetkom projekta dobiti investicijski zamah i gospodarski razvoj. Preostaje nam u dogovoru s Gradom Zagrebom povezati Zagreb – Zračnu luku i Veliku Goricu šinskim vozilom, što će dodatno doprinijeti povezanosti i suživotu grada i Zračne luke u kojoj radi veliki broj naših sugrađana«, istaknuo je prilikom obilaska.
Od velikog značaja za privlačenje investicija
Župan Stjepan Kožić naglasio je da se Zagrebačka županija može pohvaliti nizom velikih investicija na području svojih poslovnih zona, a gradnja novog putničkog terminala, ali i općenito razvoj Međunarodne luke Zagreb od velikog su značaja za privlačenje kako novih investicija i gospodarskih subjekata, tako i sve većeg broja turista koji posjećuju Hrvatsku.
Inače, radovi u unutrašnjosti terminala također napreduju prema planu pa je tako pri kraju postavljanje pločica i vrata te radovi na stropovima, zidovima i pregradama. Uz to, pri kraju je i postavljanje strojarskih i električne instalacije, kao što su vodoinstalaterske instalacije, prskalice, detektori za otkrivanje požara, te instalacije grijanja, hlađenja i ventilacije, kao i ugradnja pokretnih stepenica i liftova te sustava za upravljanje prtljagom u sortirnici (BHS – Baggae Handling System) te IT sustava. Kako bi se osiguralo da Međunarodna zračna luka Zagreb i u budućnosti adekvatno odgovori na potrebe prometa, dovršena je nova stajanka, nove pristupne ceste i parkirališta te prostor za odleđivanje i odlaganje snijega.
U skladu s planom projekta sve oborinske vode na novom terminalu se prikupljaju putem kontroliranog zatvorenog sustava odvodnje. To će spriječiti prodiranje zagađene vode u podzemlje jer ovakav zatvoreni sustav predstavlja odgovarajuću zaštitu podzemnih voda. Ukupna ulaganja u novi sustav odvodnje iznose oko 16 milijuna eura.
Izgradnja sustava za odvodnju za uzletno-sletnu stazu, kao i sve druge manevarske površine je u tijeku i napreduje prema planu. Svi se ovi radovi izvode bez ikakvog utjecaja na svakodnevno odvijanje prometa zagrebačke zračne luke, rekao je Joško Mikulić, predsjednik Uprave Viadukta, hrvatskog partnera u konzorciju te glavnog podizvođač za sve vanjske radove. Opseg radova za koje je zadužen Viadukt odnosi se na sve vanjske radove, uključujući, ceste, podvožnjak, pristupne ceste, parkirališta, stajanku, vozne staze, vijadukt, zračne mostove i kompleksni sustav odvodnje. Uz Viadukt još tri hrvatske tvrtke trenutno izvode radove na projektu – Kamgrad je zadužen za betonsku konstrukciju te unutrašnje radove, Zagreb Montaža Grupa za čeličnu konstrukciju i fasadu te KFK Tehnika kao krovopokrivač.
Ukupna površina terminala iznosit će 65.000 m2, u četiri razine. Preseljenjem s postojećeg na novi terminal povećat će se opseg komercijalnih djelatnosti, pa će u prvoj fazi biti više od 3.000 m2 komercijalnih površina koje će se postupno proširiti na više od 6.000 m2.
Glavna čekaonica sadržavat će razne komercijalne ponude, s najvišom razinom usluga za putnike. Suvremeni sustav za upravljanje prtljagom omogućit će prijenos, pregled i sortiranje prtljage pomoću potpuno automatiziranih sustava. Sistem će se protezati na više od 1,95 km traka.
U prvoj će fazi biti dostupno 30 šaltera za registraciju putnika s tri trake za preuzimanje prtljage. Svi prostori za kretanje i boravak putnika oblikovani su prema međunarodnim standardima, kako bi osigurali nesmetano odvijanje prometa i tokove putnika. Po prvi put u povijesti, zagrebačka će zračna luka imati 8 avio-mostova za izravan ulazak/izlazak u zrakoplove. (zg-magazin)