Norman Dewis – živući podsjetnik na slavne godine Jaguara

Norman Dewis – živući podsjetnik na slavne godine Jaguara

Dewis, koji je bio i glavni test vozač za Jaguar dok je kompanijom upravljao njezin osnivač Sir William Lyons, napravio mnoge preinake kako bi 1953. godine pobijedio španjolski »pegaso« u utrci kroz jednu milju (1,609 km)

Norman Dewis (94) možda je posljednja živuća poveznica na zlatno doba britanske automobilske industrije – one nakon Drugog svjetskog rata godina – kada su imena kao što su Jaguar, Aston Martin i još desetak drugih osvajanjem automobilističkih utrka iznova pokušavali potvrditi kao proizvođači trkaćih automobila koji osvajaju prvenstva. A sada, u 21. stoljeću Dewis je ostao jedini čovjek na svijetu koji može reći da je postavio brzinski rekord za upravljačem Jaguara kojega je sam projektirao.

jaguar-xk-lsrProšlog mjeseca, novinar Motoramica susreo je Dewisa pored njegova modificiranog »jaguara XK 120« iz 1952. koji postiže tek nešto manje od 280 km/h. Ovaj je »jaguar« restauriran prema njegovim napucima nakon što je mnogo godina stajao rastavljen u dijelovima. Dewis, koji je bio i glavni test vozač za Jaguar dok je kompanijom upravljao njezin osnivač Sir William Lyons, napravio mnoge preinake kako bi 1953. godine pobijedio španjolski »pegaso« u utrci kroz jednu milju (1,609 km). On je na mjesta prednjih svjetala postavio usisnike za zrak, dok je vjetrobransko staklo zamijenio kupolom od pleksiglasa zbog čega je auto dobio na aerodinamici, ali ga je bilo teže voziti. Naime, Dewis je izvadio sjedalo kako bi stao u automobil.

»Pegaso« je nekoliko mjeseci ranije »navukao« oko 250 km/h, a Dewis je procijenio kako »jaguar« može bolje d toga. Budući da trkaći XK nije imao brzinomjer Dewis nije pojam imao koliku je brzinu postigao. Shvatio je da se nešto događa nakon drugog pokušaja tek kada mu je po izlasku iz automobila počeo prilaziti mjeritelj s ozbiljnim izrazom lica. No Dewis je isprva, prije nego što je doznao istinu, izvukao posve pogrešan zaključak – kako nije uspio oboriti rekord. Ovaj vremešni trkač danas će reći kako mu je to bio posljednji put da pomisli kako ne može voziti dovoljno brzo. (zg-magazin)