Njemačko istraživanje pokazalo da su električni automobili još štetniji za okoliš

Njemačko istraživanje pokazalo da su električni automobili još štetniji za okoliš

ZG-magazin je još 2016. upozoravao da e-automobili nisu »zeleni« koliko se misli

Električni automobili nisu rješenje za smanjenje emisija CO2 i ne doprinose borbi protiv klimatskih promjena. Pokazali su to rezultati najnovije studije njemačkog IFO instituta, a prtenosi Jutarnji list. Da električni automobili nisu toliko pogodni za okoliš koliko se to u javnosti želi prikazati portal ZG-magazin upozoravao je još 2016. godine.

Istraživanje utjecaja električnog i dizelskog motora na okoliš proveli na primjeru Njemačke proveli su profesor fizike na Sveučilištu Cologne Christoph Buchal, stručnjak za energetiku IFO instituta Hans-Dieter Karl i profesor bivši predsjednik IFO institua Hans-Werner Sinn.

Prema njihovim izračunima, Teslin Model 3 koji godišnje prijeđe 15 tisuća kilometara, odgovoran je za emitiranje do 181 grama CO2 po kilometru, dok dizelski motor ispušta tek 120 grama CO2 po kilometru.

U obzir su uzeli to da se za proizvodnju baterija za električne automobile i dalje koristi ugljen. Točnije, proizvodnja baterija zahtijeva obradu kobalta, mangana i litija. Uspoređujući ugljični trag jednog i drugog motora zaključili su stoga da je električni automobil od 11 do 28 posto štetniji za okoliš od dizelaša.

Rezultati studije IFO-a nalaze se u suprotnosti s iscrpnom studijom koju je Europska agencija za okoliš objavila krajem prošle godine. Prema njima, gledajući cijeli životni vijek električnog automobila, on okoliš zagađuje i do 30 posto manje u odnosu na dizelske i benzinske motore.

Međutim, znanstvenici IFO-a upozoravaju da EU, svrstavajući električne automobile u kategoriju s nultom emisijom CO2, potrošače navodi na krivi trag, odnosno da su električni automobili »zeleniji« i ne ostavljaju ugljični trag.

Prema njima, bolja alternativa od dizelaša i električnog automobila bili bi automobili pogonjeni prirodnim plinom, a ekološki najpogodniji ipak je pogon na vodik i metan.

U članku Električni automobili nisu “zeleni” koliko smo mislili (ZG-magazin, 26. 2. 2016.), voditelj Laboratorija za motore i vozila zagrebačkog Fakulteta strojarstva i brodogradnje, prof. dr. Zoran Lulić je naglasio da se pogrešna predodžba o e-automobilima stvara jer većina promatra samo lokalnu emisiju, a nju čine štetne tvari kao što su neizgorjeli ugljkovodici, čestice, dušikovi oksidi, odnosno ono što mjerimo na ispušnoj cijevi, u neposrednoj okolici vozila. No važna je električna energija koju takvo električno vozilo koristi, a njen značajni dio ipak dolazi iz termoelektrana koje se pokreću na plin, na naftu ili na ugljen.

Na isto je upozoravao i prof. emer. Igor Čatić, umirovljeni profesor s FSB-a koji je čak pozvao tadašnjeg predsjednika Vlade RH da ukine poticaje za kupovinu e-automobila. Čatć je također ukazivao da se e-vozila pune iz strujnih utičnica, ali da se potrebna energija proizvodi negdje drugdje. Prema Čatiću, produbljena analiza bi pokazala da u velikim gradovima električna vozila imaju prednost, ali to ne znači da su ekološki bolja od ostalih vozila, pogotovo ne za duže relacije. (B. J.)

Komentari su zatvoreni