
Niskopodni tramvaji se manje koriste zbog ušteda
»U razdobljima smanjene prometne potražnje kroz dan se disponiraju vozila manjeg kapaciteta, koja su revitalizirana, što apsolutno zadovoljava, odnosno čak i nadmašuje prometne potrebe«, kaže glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić
Nakon što su nam se javili čitatelji s upitom zbog čega Zagrebom prometuje sve manje »novih«, niskopodnih Končarevih tramvaja, odlučili smo to provjeriti u ZET-u. Zanimalo nas je koliki je broj niskopodnih tramvaja trenutačno u prometu, a koliko ih je na popravku ili u mirovanju, jesi li ti tramvaji skuplji za održavanje od starih i koliko godišnje ZET izdvaja za održavanje tramvaja.
Prenosimo cjelokupni odgovor ZET-ova glasnogovornika Tomislava Jurića: »ZET u voznom parku ima 50 % starih i toliko novih tramvaja. No u razdobljima smanjene prometne potražnje kroz dan se disponiraju vozila manjeg kapaciteta, koja su revitalizirana, što apsolutno zadovoljava, odnosno čak i nadmašuje prometne potrebe. Sva vozila se u promet uključuju prema potrebama koje su promjenjive prirode, a istovremeno brinemo da prijevozne kapacitete rasporedimo ravnomjerno, zadovoljavajući time potrebe građana iz svih predjela«, navodi Jurić i dodaje: »Štoviše, kada broj putnika to zahtijeva u prometu su niskopodni tramvaji čak i na noćnim linijama, što je slučaj u dane vikenda. Racionalno korištenje voznog parka odraz je odgovorne upravljačke politike«. (V. Vu. / ZG-magazin)