Nagrađeno 510 najboljih odgojno-obrazovnih djelatnika

Nagrađeno 510 najboljih odgojno-obrazovnih djelatnika

Ministarstvo znanosti i obrazovanja po prvi put je novčanim iznosom od 10 tisuća kuna bruto nagradilo 510 najboljih odgojno-obrazovnih djelatnika u školskoj godini 2018/2019, a za to je u državnom proračunu izdvojeno više od 5 milijuna kuna.

Svečana dodjela nagrada održana je u subotu, 5. listopada na Svjetski dan učitelja u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu. Nagrade učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima i ravnateljima škola koji su se istaknuli svojim radom i zalaganjem uručila je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.

Čestitajući Svjetski dan učitelja ministrica Divjak je rekla da je osnova za nagrađivanje Pravilnik o nagrađivanju koji je prvi puta donesen ove godine, a nakon 23 godine promijenjen je i Pravilnik o napredovanju. Naglasila je da će se svake godine na Svjetski dan učitelja nagrađivati najbolji odgojno-obrazovni djelatnici, jer je to njegovanje kulture kvalitete i uspjeha.

Naglasila je da se Ministarstvo u posljednjih nekoliko mjeseci posebno usredotočilo na tri segmenta koji se odnose na status učitelja. Prvi je materijalni status učitelja, drugo je razbijanje “uravnilovke”, odnosno prepoznavanje najboljih i razvijanje kulture izvrsnosti i kulture uspjeha, a treće je sigurno i poticajno okruženje za učenje i poučavanje, gdje dolazi do izražaja i opremljenost škola , ali i administrativno rasterećenje učitelja. Podsjetila je i da se radi na tome da svi odgojno-obrazovni djelatnici budu prepoznati kao službene osobe.

Jedna od nagrađenih je Henrieta Herjavec Rubčić koja kao učiteljica razredne nastave radi već 23 godine u zagrebačkoj osnovnoj školi Ivan Gundulić.

„Ova nagrada znači potvrdu da se isplati raditi sa srcem, ljubavlju, žarom i ulaganjem puno truda u nastavu s učenicima, suradnju s roditeljima , kolegama. Mislim da je ova novčana nagrada konačno jedna dobra prekretnica, to je motivacija i ostalima da uz nastavu rade nekakve dodatne aktivnosti koje se vrednuju“, rekla je za ZG-magazin učiteljica Herjavec Rubčić koja je u školi bila koordinatorica Erasmus projekata te uspostavila suradnju svoje škole sa školom u Mađarskoj i Sloveniji, a u Europi je bila mentorica učenicima za likovne radove…

„Za mene je učiteljska struka poziv , uživam u svom radu svakodnevno, unatoč problemima koji se pojavljuju, ali tako je u svakoj struci. Naš položaj se definitivno mijenja i moramo raditi iz dana u dan da se poboljša. Mislim da učiteljska struka ima budućnost u Hrvatskoj. Puno je novih mladih kolega koji će donijeti novitete s obzirom na nov način obrazovanja“, istaknula je Herjavec Rubčić.

Za knjižničarku Gimnazije Sesvete Ružu Jozić koja je već 36 godina školska knjižničarka novčana nagrada je velika potvrda njezinog dugogodišnjeg rada u školi. „Ovo je jedno javno veliko priznanje za sve prosvjetare. Ova godina mi je bila posebno plodonosna ,jer sam napisala jednu stručnu knjigu za sve školske knjižničare pod nazivom Od knjige do oblaka, održala sam radionice na državoj i međunarodnoj razini, kulturne aktivnosti u našoj školi, radionicu glagoljice za japanske učenike…“, izjavila je Jozić. „Lijepo je raditi s mladim generacijama, obrazovati i odgajati ih, jer odgoj je ono što će oni ponijeti kroz život”, istaknula je Jozić.

Iako je u protekloj godini bila vrlo aktivna učiteljica likovne kulture Osnovne škole Bogumila Tonija iz Samobora Neveka Miklenić nije očekivala novčanu nagradu za svoj njezin 21-godišnji rad u školi. Ona je s učenicima sudjelovala na državnim natjecanjima, radila je za Zakladu Zlatko i Vesna Prica, za međunarodnu likovnu koloniju, urednica je kataloga dječjih radova….

„U ovom trenutku položaj učitelja nije baš dobar. Zbog okolnosti smo stavljeni u nekakav zapeča, a da se shvati koliko smo važni kao most za budućnost drugačije bi se posložile karte“, rekla je za ZG-magazin učiteljica Miklenić.

Za svoj rad nagrađena je ravnateljica zagrebačke Upravne škole Suzana Hitrec , a uz nju su nagrađene i tri nastavnice što je kako je rekla veliko priznanje za školu. „Javnost percepcira da malo radimo, da imamo puno praznika, da naš posao nema neku materijalnu vrijednost jer ne proizvodimo proizvode u gospodarstvu. Međutim, bavimo se s onim što je najvažnije u hrvatskom društvu, a to je odgoj i obrazovanje naše djece”, rekla je Hitrec koja smatra da one koji rade puno više treba poticati redovnim mjesečnim poticanjima, da ne budu plaćeni svi jednako.

Nagrađena nastavnica ekonomske grupe predmeta u karlovačkoj Ekonomsko-turističkoj školi Biserka Marčinko smatra da se zanimanje učitelja i nastavnika u Hrvatskoj ne cijeni koliko bi trebalo.

„Možda se cijeni zato što je to siguran posao državne službe, ali nažalost nemamo dovoljno poštivanja niti roditelja niti učenika“, rekla je za ZG-magazin Marčinko. No uvjerena je da će ovakve nagrade biti i poziv ostalim nastavnicima da se posvete više aktivnostima i izvan svog radnog vremena.

Ivana Vranješ