Na današnji dan u Zagrebu počeo voziti konjski tramvaj

Na današnji dan u Zagrebu počeo voziti konjski tramvaj

Na današnji dan, 5. rujna 1891. godine u jutarnjim satima zagrebačkim su ulicama prvi put planirano i organizirano krenula tramvajska kola, pokretana jednom »konjskom snagom«.

Iz tramvajskog spremišta koje je bilo na lokaciji današnjeg Tehničkog muzeja »Nikola Tesla«, po tračnicama dugim 8 kilometara, vozač Ferdo, kondukter Vid i konj Belko krenuli su na svoju prvu vožnju. Interes građana je bio ogroman te se procjenjuje kako se već idućeg dana tramvajem vozilo 20 000 ljudi što je zapanjujuća brojka ako se uzme u obzir kako je Zagreb tada imao nešto više od 40 000 stanovnika. Tadašnje tiskovine pisale su kako se konj zbog natrpanosti tramvaja nije mogao krenuti s mjesta te su građani silazili i gurali kola.

Razvoj i širenje Zagreba s godinama konjski je tramvaj sve teže pratio te se javila ideja da se uvede električni tramvaj. Preduvjet za to je bila izgradnja električne centrale 1907. godine nakon čega se odmah pristupilo izgradnji novog postrojenja i tramvajske infrastrukture te je 18. kolovoza 1910. godine u promet pušten električni tramvaj.

Među prijelomnim događanjima u povijesti Zagrebačkog električnog tramvaja je svakako i uvođenje autobusnog prometa 1931. godine.

Neizostavnu ulogu u zagrebačkom prijevozu putnika ima Uspinjača, još od 1890., kao i sljemenska žičara – koja je, također u ZET-ovom prometu bila od 1963. do 2007. godine, a uskoro će je naslijediti nova i suvremenija.

Od važnijih događaja tu je još i modernizacija tramvajskog voznog parka započeta 2005. godine, kada prvi niskopodni tramvaj domaće proizvodnje počinje voziti zagrebačkim ulicama.

Zagreb je danas nezamisliv bez prepoznatljivih plavih tramvaja i autobusa koji dnevno prevezu više od milijuna putnika te čak tri puta dnevno obiđu ekvator, a godišnje 109 puta prijeđu put do Mjeseca i natrag! (ZG-magazin)