Muljaže s mjerenjima bacila sjenu na brzinski rekord SSC Tuatare

Muljaže s mjerenjima bacila sjenu na brzinski rekord SSC Tuatare

Rekord i dalje drži Koenigsegg Agera

Tvrtka Shelby Supercars se više-manje odrekla posjedovanja titule najbržeg serijskog automobila na svijetu nakon što su youtuberi ukazali na niz po proizvođača neugodnih nedosljednosti i odstupanja u mjerenjima.

Podsjetimo, 10. listopada tim SSC-a je bio u ekstazi nakon što je svojim hiper automobilom Tuatara na praznoj cesti izvan Las Vegasa srušio niz brzinskih rekorda u kategoriji automobila serijske proizvodnje.

Prethodni rekord, koji je na istom dijelu ceste postavio Koenigsegg Agera 2017. godine iznosio je 447,19 km/h. Tuatara je (sad već navodno) postigla čak 531,93 km/h, što je skok od gotovo 20 % na ionako šokantnu brzinu…

Kako bi se pohvalili s uspjehom iz tvrtka su nedugo potom lansirali sljedeći video, a time ujedno i otvorili Pandorinu kutiju…

Za početak – čini se da GPS podaci o brzini pokazuju da automobil ide 30-ak km/h na sat i prije nego što se uopće počne kretati. No kad su, među mnogim drugima, youtuberi Shmee150 i Misha Charoudin počeli kopati dalje, stvari su postajale sve čudnije.

Budući da je testiranje obavljeno na istom dijelu ceste kojim je išla i Agera, moguće je te videozapise usporediti i zahvaljujući prijeđenim orijentirima na cesti izveden je zaključak da je Agera zapravo brži auto.

Analiza omjera SSC-ovog motora i mjenjača pak sugerira da Tuatara ne može postići najveću brzinu u šestoj brzini. A ni tu nije kraj… U drugom videozapisu vidi se kako helikopter Airbus H125 prati Tuataru. Riječ je o helikopteru koji ima maksimalnu brzu brzinu krstarenja od 260 km/h i nikako ne može premašiti 287 km/h, a to je brzina koju niti jedan zdravorazumski pilot ne bi trebao iskušavati, čak i bez velike stabilizirane kamera koja je visjela s prednje strane letjelice. Dakle, nema šanse da bi helikopter mogao pratiti automobil pri brzini od 322 km/h.

SSC je doduše proveo svojevrsnu svojevrsnu kontrolu štete. Izašli su prvo s informacijama da je tvrtka koja je proizvela video pobrkala točke sinkronizacije s GPS podacima, ali i da je Dewetron, proizvođač GPS uređaja za praćenja brzine potvrdio njihov rekord.

Iz Dewetrona su to pak opovrgli. Tvrde da nisu odobrili niti potvrdili bilo kakve rezultate ispitivanja u svezi pokušaja rušenja svjetskog brzinskog rekorda SSC Tuatare. Štoviše, iz Dewetrona su naznačili da je predmetna oprema vrlo osjetljiva na postavljanje i kalibraciju, i ne samo da nije bio prisutan predstavnik Dewetrona koji bi nadzirao rad SSC-a, već niti jedan zaposlenik tvrtke nije konzultiran u vezi s postavljanjem opreme u glavnom pokušaju rušenja rekorda.

Konačno, osnivač i izvršni direktor SSC-a Jerod Shelby objavio je »osobnu izjavu« u nastavku, manje-više priznajući da nije mogao odgovoriti ni na jedno od gorućih pitanja koja su se pojavila oko ove vožnje. »Što smo više gledali, to smo više pokušavali analizirati«, rekao je Shelby i dodao kako su i sami počeli sumnjati u odnos između videa i GPS-a.

»To sam shvatio vrlo ozbiljno«, kaže Shelby, konstatirajući kako će tu sada zauvijek postojati nekakva mrlja.

Najavio je kako će morati sve ponoviti i zabilježiti na način da rezultat bude neporeciv i neoboriv.

»Dakle, sljedeći put kada to učinimo – a pripremit ćemo se za to u vrlo bliskoj budućnosti – moramo biti sigurni da u automobilu imamo GPS opremu od više proizvođača«, prokomentirao je Shelby koji želi da na licu mjesta budu i njihovi predstavnici.

Ipak, brzinski rekord je isključen, a ako su izračuni youtubera točni, velika je vjerojatnost da Tuatara neće dostići niti Koenigseggov rekord iz 2017. godine.

Pripremio: Boris Jagačić (Foto: SCC)