
Mrak-Taritaš: U Zagrebu se nitko sustavno ne bavi prometom
“Imali smo priliku vidjeti što se dešava s prometnicama ove godine. Imamo priliku vidjeti koliko se parkirališnih mjesta u Donjem gradu ne može koristiti, jer se koriste za terase kafića. Kad krene rotor vidjet ćemo što je gužva“, istaknula je Mrak-Taritaš
Zagrebačka Gradska skupština u četvrtak će održati prvu sjednicu nakon ljetne stanke na kojoj će se, između ostaloga, raspravljati i o rješenju problema prometa u Donjem gradu. Uoči 16. sjednice Skupštine, predsjednica Kluba gradskih zastupnika GLAS-a i HSU-a Anka Mrak-Taritaš je u srijedu na konferenciji za novinare komentirala zaključak o unapređenju prostornog planiranja prometnog sustava na području Donjeg grada.
Ovim zaključkom se predlaže izrada cjelovite prometne studije Donjeg grada s lokacijama moguće izgradnje javnih garaža te se stavlja izvan snage zaključak iz 2010. godine. No Mrak-Taritaš smatra da se taj zaključak donosi u interesu nekoga, a ne u interesu studije te da zaključak iz 2010. godine ne odgovara nekome od investitora iz Donjeg grada.
Parkirališna mjesta odlaze na terase kafića
„Svi suvisli gradovi u svijetu rješavaju svoj problem prometa u mirovanju, pogotovo u centru grada na način da se grade javne garaže na rubovima, da je cijena parkiranja u tim garažama niža, uključujući i cijenu za javni prijevoz, da se preferira javni prijevoz, da on treba biti prihvatljiv. Međutim , Zagreb je daleko od toga i bojim se da je ovim zaključkom još dalje. Zaintrigiralo me je da taj zaključak potpisuje pročelnik Dinko Bilić, a ne netko iz Gradskog ureda za strategijsko planiranje, a još manje Zavod. Radi se o prostornom planiranju“, istaknula je Mrak-Taritaš. Dodala je kako je poruka ovog zaključka da se u Zagrebu nitko sustavno ne bavi prometom, odnosno nitko se sustavno ne želi baviti prometom, a Donji grad će i dalje biti devastiran.
„Očito je da taj zaključak iz 2010. nekome ne odgovara. Prošlo je osam godina, bilo je brdo prilika da ga se stavi van snage, da se rade nove studije, ali to se u Zagrebu ne radi. U Zagrebu nema sustava, ishitrene su odluke. Imali smo priliku vidjeti što se dešava s prometnicama ove godine. Imamo priliku vidjeti koliko se parkirališnih mjesta u Donjem gradu ne može koristiti, jer se koriste za terase kafića. Kad krene rotor vidjet ćemo što je gužva“, istaknula je Mrak-Taritaš.
Sonja König: Čemu služi tvrtka Vodoopskrba i odvodnja!?
Gradska zastupnica Sonja König osvrnula se i na odluku o davanju usluge pražnjenja septičkih jama u koncesije.
„Upozorili smo prije na odluku Vodoopskrbe i odvodnje koja je donesena bez ikakvog objašnjenja, bez ikakve analize i strategije. Nakon takve odluke postavlja se pitanje čemu služi trgovačko društvo Vodoopskrba i odvodnja kad ne može izgraditi kanalizacijski sustav i kad ne ispunjava svoju osnovnu zadaću zbog koje je osnovano, a to je pražnjenje septičkih jama. Dok se za spuštanje i podizanje zastava iz gradskog proračuna izdvaja više od 7 milijuna kuna, za božićno uređenje grada više od 40 milijuna kuna, u našem gradu 11.000 domaćinstava nije spojeno na kanalizacijski sustav, odnosno ima septičke jame“, rekla je König. Naglasila je kako se radi o nebrizi, o pobrkanim prioritetima Gradske uprave i Gradonačelnika Milana Bandića, čime se ne stvaraju samo nepotrebni troškovi vezano za pražnjenje septičkih jama, nego ima i utjecaj na okoliš i stvara se ekološki problem.
König je podsjetila da je gradonačelnik Bandić najavio gradnju Spomenika domovini u vrijednosti od 21 milijun kuna.
„U našem gradu 30.000 sugrađana u svojim domovima nema sustav odvodnje, nije spojen na kanalizacijski sustav. To je nebriga gradonačelnika i Gradske uprave. Želimo da se izgradi kanalizacijski sustav za sve naše sugrađane što bi bio veći doprinos boljem i kvalitetnijem životu sugrađana te bi manje njih napuštalo domovinu bez obzira na spomenike bilo koje vrste“, poručila je König.