
Mjesec kreativnih i kulturnih industrija od 16. svibnja do 21. lipnja
S ciljem boljeg razumijevanja uloge kreativnosti i kulture kao pokretačke snage razvoja društva i države, od 16. svibnja do 21. lipnja u Zagrebu će se održati Mjesec kreativnih i kulturnih industrija (MiKKI), s nizom, većinom kulturnih događanja koji svojim primjerom to nastoje potvrditi.
Unatoč tome što kulturne industrije stvaraju nove i dodane vrijednosti za hrvatsko gospodarstvo te jačaju konkurentnost hrvatskog društva, kulture i gospodarstva, važnost sektora još nije dovoljno priznata.
“Kreativne industrije pomiču granice i država to mora vidjeti. Borimo se da svi sektori imaju jaku tržišnu vrijednost i da ih se kroz institucije sagledava kao nešto što treba njegovati i vrednovati”, istaknula je Ivana Nikolić Popović, voditeljica projekta.
Po njezinim riječima, Mjesec kreativnih i kulturnih industrija način je da se prema javnosti počne artikulirati što su kreativne industrije, da ih se predstavi na najbolji način te objasni zašto su one toliko važne.
Mnogi znanstvenici predviđaju da će u budućnosti opstati jedino kreativna zanimanja jer će sve ostalo preuzeti strojevi.
O važnosti kreativnih i kulturnih industrija progovorit će se kroz događanja iz dvanaest sektora kulturnih i kreativnih industrija, od arhitekture, vizualnih i audiovizualnih umjetnosti, dizajna preko glazbe, primijenjenih i izvedbenih umjetnosti, do medija, oglašavanja i tržišnog komuniciranja, nakladništva, računalnih igara i novih medija.
Održat će se radionice i predavanja kojima se nastoji potaknuti kreativnost u poduzetništvu i inovacijama, educiranje o autorskim pravima i jedinstvenom digitalnom tržištu te poimanju kulture kao turističkog proizvoda.
Glavni organizatori su Hrvatski klaster konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija – HKKKKI, Hrvatska udruga poslodavaca, Turistička zajednica grada Zagreba, Adria media Zagreb i Creative industries Styria, Predstavništvo Europske komisije u RH i Grad Zagreb.
Osim isticanja značaja sektora za razvoj gospodarstva i društva, želja je organizatora da manifestacija postane tradicionalno događanje koje će Hrvatskoj i Zagrebu osigurati važno mjesto na karti Europe u području kreativnog i kulturnog proizvoda.
(Zg magazin)