
Mjerenje buke koju stvaraju električni automobili dovelo je do zanimljivog zaključka…
Iako su motori električnih automobila tiši u odnosu na motore s unutarnjim izgaranjem, kada je riječ o ukupnoj vanjskoj bucu koji stvaraju, čini se da između tih dvije skupine vozila baš i nema velike razlike.
Naime, ispitivanja u švicarskom kantonu Aargau, samo su potvrdila oo što je već jedno vrijeme poznato u stručnim krugovima, piše Revija HAK.
Stručnjaci za buku su mjerili koliko su različiti modeli automobila bučni na rutama u gradu i izvan njega, prenosi Regional Journal SRF-a.
Razlog za izjednačavanje svih tipova automobila je buka koja se stvara prilikom kotrljanja guma po asfaltu. Od brzine od oko 25 km/h buka kotrljanja guma glasnija je od motora. Što su gume šire, buka je snažnija. Pri brzini od 50 km/h Tesla X na električni pogon bila je praktički jednako glasna kao Audi RS6, benzinac od 600 KS, prenosi Revija HAK.
Budući da se trend ka sve težim modelima nastavlja i za električne automobile, buka s ceste se povećava, premda motori postaju tiši. Na primjer, prosječna težina novih automobila u Švicarskoj porasla je za oko 60 posto u posljednjih deset godina, s manje od 1,1 tone na gotovo 1,7 tona.
Prema istraživanjima u Švicarskoj je više od milijun ljudi izloženo prekomjernoj izloženosti buci, što predstavlja i zdravstveni problem i preranu smrt. Buka izaziva stres i stresne reakcije u mozgu, a prema mišljenju liječnika dovodi i do povećanja oboljelih od dijabetesa i psihičkih tegoba. A buka s cesta daleko je najveći izvor buke u državi, ističe Švicarski savezni ured za okoliš (FOEN).