
Ministrica Divjak: U poučavanju treba veći naglasak staviti na kreativnost i inovativnost
„Nije naglasak na tehnologiji, jer je ona sekundarna. Primarno je promijeniti način poučavanja, stavljati veći naglasak na vrijednost, kreativnost, inovativnost“, istaknula je ministrica
U Ministarstvu znanosti i obrazovanja u petak su dodijeljene nagrade za najbolje digitalne obrazovne sadržaje čji su autori nastavnici, učitelji, stručni suradnici iz cijele Hrvatske. Digitalni obrazovni sadržaji prijavljeni su na Javni poziv Ministarstva znanosti i obrazovanja za javnu objavu i korištenje na platformi Edutorij.
Od ukupno 398 digitalnih obrazovnih sadržaja odabrano je njih 100 za čije je autore Ministarstvo osiguralo ukupno 500 tisuća kuna bespovratnih sredstava.
Čestitajući nagrađenim učiteljima i nastavnicima,ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak e rekla je rekla kako je bilo teško izabrati najbolje digitalne obrazovne sadržaje jer su svi zaslužili nagradu. Naglasila je kako je u vremenu brzih promjena neizmjerno važno poučavanje, ali ne na način kako se to činilo dosad, nego korištenjem novih metoda, novih alata.
„Nije naglasak na tehnologiji, jer je ona sekundarna. Primarno je promijeniti način poučavanja, stavljati veći naglasak na vrijednost, kreativnost, inovativnost. Kako bismo mogli poticati učenike da budu kreativni i inovativni, moramo to pokazati svojim primjerom, odnosno da i sami možemo biti takvi. Ovo što danas radimo, promjene koje uvodimo u sustav, radimo za one koji su već krenuli u školu, ali i za one koji još nisu“, istaknula je ministrica Divjak.
Dodala je će da učenici prvih razreda u budućnosti raditi zanimanja koja danas ne postoje, a 95 posto svih zanimanja traže neku razinu digitalnih vještina na kojima sada treba raditi.
Učitelj kreator, a učenik središte obrazovnog procesa
„Svako zaostajanje u ovom trenutku može biti kobno za generacije koje dolaze“, poručila je ministrica Divjak. Naglasila je kako dobar i kvalitetan način poučavanja neće nestati i da će učitelj i dalje biti najvažniji kreator obrazovnog procesa, ali stavljanje učenika u središte je nešto o čemu treba razmišljati i koristiti sve alate i metode da i bude tako.
„Ovo što danas radimo pokazuje da nekad ne treba puno novaca i velikih projekata kako bismo sve ono što postoji u našem sustavu, kreativnost naših nastavnika, ali i učenika iskoristili“, poručila je ministrica Divjak.
Među dobitnicima nagrade za najbolji digitalni obrazovni sadržaj je Marlena Bogdanović, učiteljica razredne nastave i Osnovnoj školi Tučepi u Makarskoj. „Već pet godina modernu tehnologiju kombiniram s klasičnim metodama. Tijekom godina napravljeni su različiti digitalni obrazovni sadržaji. Ministarstvo je prepoznalo i nagradilo sadržaj Najljepše blagdanske pjesme. Naime, tri blagdanske pjesme su pripremljene tako da se mogu izvoditi preko mikroračunala. Učenici mogu reproducirati pjesme, a mogu direktno intervenirati u programu te promijeniti melodiju, ritam i na taj način se uvesti u programiranje. Nagrada mi puno znači, jer radim 25 godina u obrazovanju i ovo je prvi put da mi je Ministarstvo dodijelilo nagradu“, rekla je za ZG-magazin učiteljica.
Digitalne igrice i slikovnice
Nagrađen je i digitalni obrazovni sadržaj Kalendar game OŠ Grigora Viteza iz Zagreba. „Radi se o Erasmus + K2 programu, u kojem sudjeluje šest država. U računalnom programu je trebalo napraviti 10 različitih igrica – digitalnih obrazovnih sadržaja, a jedna od njih je i Kalendar game koja je dostupna na šest jezika. Primjenjuje se od vrtićke dobi, nižih razreda osnovne škole. Do osmog razreda osnovne škole za djecu s posebnim potrebama. Igrica je specifična jer je motivirajuća za učenike s posebnim potrebama i služi ranoj detekciji darovitih učenika u nižim razredima, a može se igrati na računalu i pametnoj ploči. Igrica ima različite nivoe, mogu se učiti jezici te povećava učeničke kompetencije, socijalizaciju. Može se igrati timski i pojedinačno”, pojasnila je defektologinja Maja Vunderl Pasarić.
U OŠ dr. Jure Turića iz Gospića, učiteljica engleskog jezika Paula Perković i učiteljica razredne nastave Ljubica Ilievski Radošević su napravile tradicionalnu i digitalnu slikovnicu. Učenici četvrtog razreda napravili su vlastitu slikovnicu koja je potom digitalizirana. „Koristili smo aplikaciju Book Creator, slikovnica se može čitati na mobilnim uređajima, na internetu, podijeliti na mrežnim stranicama“, pojasnila je učiteljica Perković.
Ilievski Radošević je rekla kako su djeca odlično reagirala na taj digitalni obrazovni sadržaj. „Već su radili sa suvremenim medijima, tako da je to njima prihvatljivo. Raduju se svakom iskoraku od tradicionalnog do digitalnog“, istaknula je učiteljica.