Ministrica Divjak: Tijekom tri godine u kurikularnu reformu uloženo je 2 milijarde kuna

Ministrica Divjak: Tijekom tri godine u kurikularnu reformu uloženo je 2 milijarde kuna

(Foto: Blaženka Divjak/Facebook)

„Izuzetno se puno ulaže. Nemojmo zaboraviti da je obrazovni sustav bio zapušten, nije se dugo ulagalo i treba nastaviti ne samo tim tempom , nego ga i pojačati ako želimo držati korak s drugima u Europi“, istaknula je ministrica

Ivana Vranješ

Ministarstvo znanosti i obrazovanja u srijedu je u Košarkaškom centru „Dražen Petrović“ u Zagrebu oraganiziralo nacionalni stručni skup sudonika eksperimentalnog programa „ Škola za život“.

Na skupu su ravnatelji, nastavnici, učitelji te stručni suradnici iz 74 škole sudionice programa razmijenili svoja iskustva.

Uz dvije međunarodne stručnjakinje Carolyne Robson i Albenu Spasovu predavanje je održala ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak, koja je upoznala sudionike i sa slijedećim koracima vezano uz kurikularnu reformu.

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak izrazila je zadovoljstvo što sudjeluje na skupu koji je okupio oko 2000 sudionika eksperimentalnog programa „Škola za život”.

„To su ljudi koji su sukreirali reformu i koji su zaslužni što će reforma najesen ući jesen u sve hrvatske škole. U vrijeme kada je bilo puno pitanja i kritika čvrsto su radili. Nisu tražili izgovor, nego su dali svoj doprinos reformi, rješavali su probleme“, rekla je novinarima ministrica Divjak.

Podsjetila je da je u tri godine u kurikularnu reformu uloženo oko 2 milijarde kuna te 1,2 milijarde kuna u strukovno obrazovanje, a tu su i ulaganja u visoko obrazovanje i znanost.

„Izuzetno se puno ulaže. Nemojmo zaboraviti da je obrazovni sustav bio zapušten, nije se dugo ulagalo i treba nastaviti ne samo tim tempom , nego ga i pojačati ako želimo držati korak s drugima u Europi“, istaknula je ministrica.

Na upit novinara jesu li škole dobile potrebnu opremu za provedbu reforme ministrica Divjak je odgovorila da je stigla kompjuterska oprema i tableti za učenike.

„Ono što se posebno tijekom javne nabave naručivalo sada već stiže u škole i biti će kompletirano kroz sljedećih tjedan ili dva. To je veliki broj artikala, a kako pristižu tako i dolaze u škole, ovisno o grupama javne nabave, posebno oprema za laboratorije, za kabinete za glazbenu i tehničku kulturu”, izjavila je ministrica Divjak.

Spomenula je da je u tri godine po školi u Hrvatskoj uloženo 1,5 milijuna kuna, a eksperimentalne škole su dobile nešto predujma te je najavila daljnja ulaganja u opremu, edukaciju i udžbenike.

„Svim učiteljima, ravnateljima dala bih ocjenu izvrstan, jer u uvjetima koji nisu savršeni trebalo je sve pripremiti da bismo ušli u frontalnu primjenu kurikularne reforme u sve škole s odgovorima na pitanja. To je bila važna zadaća eksprimentalne škole i učitelja“, poručila je ministrica Divjak.

 Na eksperimentalni program „Škola za život” osvrnuo se ravnatelj zagrebačke V. gimnazije Tihomir Engelsfeld.

„Najveći doprinos je postignut u tome što je javnost senzibilizirana o važnosti školstva i da svi koji su uključeni u proces obrazovanja su svjesni da se nešto stvarno treba mijenjati. Nisam za reforme koje bi se događale svakih deset godina i to skokovito, nego za reforme koje se stalno odvijaju“, rekao je za ZG-magazin ravnatelj Engelsfeld. Spomenuo je da u V. gimnaziji više profesora provodi nastavu na moderniji način te da su profesori ove gimnazije savjetnici i mentori, a neki su i sudjelovali u pripremi kurikularne reforme.

„Škola za život se polako, ali sigurno provodi u djelo. Mislim da ima budućnosti, samo ako nastavnici, učitelji promjene način i pristup poučavanja“, rekla je Snježana Šišić, članica stručne skupine za matematiku i profesor u Tehničkoj školi u Zagrebu. Dodala je kako u online učionici mentorira 530 srednjoškolskih profesora matematike.

„Kao mentori sudionicima eksperimentalnog programa možemo dati ideje vezano za inovativnu nastavu, drugačji pristup, korištenje digitalnih alata. Ono što je inovativno u nastavi matematike, a da bi učenicima bila zanimljiva je GeoGebra, besplatni program dinamične geometrije čijim korištenjem učenici mogu istraživati neka pravila u matematici“, pojasnila je Šišić.

Skup je organiziran u sklopu projekta „Podrška provedbi cjelovite kurikularne reforme (CKR)“ u sklopu Operativnog programa učinkoviti ljudski potencijali 2019-2020 Europskog socijalnog fonda.