Lovrić: Zbog tromosti Ministarstva sustav pomoćnika u nastavi je doveden u pitanje

Lovrić: Zbog tromosti Ministarstva sustav pomoćnika u nastavi je doveden u pitanje

Ministarstvo je izdalo suglasnost za uključivanje pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika za 59 učenika što predstavlja tek 15 % dosad poslanih zahtjeva Grada Zagreba, upozorio je pročelnik Lovrić ministricu Divjak

Pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje Ivica Lovrić je u ponedjeljak, 10. lipnja 2019. ministrici znanosti i obrazovanja Blaženki Divljak poslao otvoreno pismo u kojem traži suglasnost Ministarstva za pomoćnike u nastavi i otvaranje posebnih razredni odjela za djecu s poteškoćama u razvoju. Lovrić je ukazao na trenutačno neodrživu situaciju zbog »tromosti Ministarstva koje im ne odobrava angažiranje pomoćnika u nastavi«.

»Od veljače ove godine Grad Zagreb je Ministarstvu dostavio zahtjev za davanje prethodne suglasnosti za uključivanje pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika za 388 učenika s teškoćama u razvoju u školskoj godini 2019./2020. Ministarstvo je, međutim, izdalo suglasnost za uključivanje pomoćnika u nastavi ili stručno komunikacijskog posrednika za 59 učenika što predstavlja tek 15 % dosad poslanih zahtjeva Grada Zagreba«, upozorio je Lovrić ministricu Divjak.

Napominje da Grad Zagreb i dalje kontinuirano dostavlja zahtjeve za davanje prethodne suglasnosti budući da zahtjevi za učenike koji upisuju prvi razred osnovne škole tek pristižu. Zahtjevi za učenike koji će biti upisani u prvi razred srednje škole bit će pak upućeni nakon provedenih upisa.

Prema riječima pročelnika Lovrića, rad pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika u školama Grada Zagreba financira se iz dva izvora – kroz EU projekt »Pomoćnici u nastavi/stručni komunikacijski posrednici kao potpora inkluzivnom obrazovanju i iz Proračuna Grada Zagreba.

No kako bi učenici uključeni spomenuti projekt imali podršku pomoćnika u nastavi i u šk. god. 2019./2010. Zagreb je Agenciji za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih dužan do 1. srpnja 2019. dostaviti dokumentaciju, uključujući i suglasnost Ministarstva za svakog pojedinog učenika uključenog u projekt. A Ministarstvo je, tvrdi Lovrić do sad izdalo suglasnost za samo 37 učenika uključenih u projekt. Lovrić smatra kako je zbog toga nastavak projekta doveden u pitanje.

Što se tiče financiranja rada pomoćnika u nastavi stručnih, odnosno stručnih komunikacijskih posrednika iz Proračuna Grada Zagreba, Ministarstvo je izdalo suglasnost za samo 22 učenika.

Lovrić navodi kako tromost Ministarstva po pitanju izdavanja suglasnosti za uključivanje pomoćnika u nastavi dovodi u pitanje uspješnu integraciju učenika s teškoćama u razvoju u redoviti odgojno-obrazovni sustav, njihovo pravo na primjerene programe i oblike pomoći u školovanju te pravo na potpuni pristup obrazovanju.

U Zagrebu postoji 12 škola (punkotva) na kojima se organiziraju nastave za djecu s teškoćama u razvoju. U Gradskom uredu za obrazovanje napominju da je pet osnovnih škola ispunilo sve uvjete za otvaranje punkta i da su svoje zamolbe dostavile nadležnom ministarstvu na suglasnost, ali ga još nisu dobile te ne mogu započeti s radom. Riječ je o osnovnim školama Frana Galovića, Sesvete, Dr. Vinka Žganca, Ante Kovačića i Petra Preradovića.

Tu su još i OŠ Brestje, OŠ Dragutina Domjanića i OŠ Ljubljanica koje su u fazi prikupljanja triju potrebnih rješenja te će trebati suglasnost Ministarstva za otvaranje punkta.

»Ovom prilikom skrećemo Vam pozornost da ukoliko navedene škole žurno na dobiju potrebne suglasnosti za otvaranje posebnih radnih odjela-punktova i suglasnost za zapošljavanje stručnjaka koji će u istima raditi od iduće školske godine 2019./2020. kršit ćete pravo učenika na primjereno školovanje sukladno njihovim mogućnostima i sposobnostima na što po svim zakonima, pravilnicima i konvencijama imaju pravo«, zaključuje pročelnik Lovrić u svom pismu Blaženki Divjak.

Cijeli dokument dostupan je na: https://drive.google.com/file/d/1re5jMpY3pYfCQNxPUXnhBtPlXm1BIcMq/view?usp=sharing

(B. J.)